ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از رنج پناهجویان تا دمی آسایش در کرواسی

دهکده «اوپاتوواک» در کرواسی پذیرای روزانه بین دو تا سه هزار پناهجو

از اواسط ماه سپتامبر تا اوایل ماه اکتبر (شهریور ماه) بیش از صد هزار پناه‌جو وارد کشور کرواسی شده‌اند. این به معنی ورود به طور متوسط پنج هزار نفر در روز به این کشور است. پناه‌جویان خود را از طریق کشورهای یونان، مقدونیه، صربستان و کرواسی به مجارستان و در نهایت به اتریش و آلمان می‌رسانند.

پلیس در هر کشور پناهندگان را با اتوبوس به سمت مرزهای کشور بعدی منتقل می‌کند. همچنین با همکاری کمیساریای پناهندگی سازمان ملل (UNHCR) و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، امکانات پزشکی و دیگر امکانات از قبیل خوراک و پوشاک در اختیار پناه‌جویان قرار می‌گیرد.

دهکده اوپاتوواک در کرواسی، در فاصله یک کیلومتری مرز صربستان، روزانه پذیرای بین دو تا سه هزار پناه‌جوست. دولت کرواسی با همکاری کمیساریای پناهندگی سازمان ملل و صلیب سرخ، کمپ موقتی را در این دهکده احداث کرده است. پناهندگان از صربستان به این کمپ می‌آیند و پس از یک اقامت کوتاه به سمت مرز مجارستان انتقال داده می‌شوند.

پناه‌جویان سوری و افغان به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار دارند و بعد از آن‌ها پناه‌جویان عراقی، ایرانی و آفریقایی هستند. در میان این پناه‌جویان کودکان خردسال و افراد سالمند نیز به چشم می‌خورد.

هومن راورپور با حضور در کمپ اوپاتوواک گزارش اختصاصی را برای مخاطبان رادیو زمانه تهیه کرده است.

با این توضیح که برخی از صحنه‌های این گزارش حاوی تصاویر دلخراشی است، شما را به دیدن آن دعوت می‌کنیم.

اردوگاه پناهجویان «اوپاتوواک» در قاب عکس:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهبانو

    سلام چه گزارش صمیمانه‌ای و چقدر دردناک بود دیدن مرگ افراد در راه. از رادیو زمانه و هومن راور پور برای تهیه این فیلم تشکر می‌کنم. هم‌چنین از بی‌طرفی گزارشگر و دادن تصویری از انساندوستی امدادگران صلیب سرخ و رسیدگی مقامات کرواسی ممنون. مهبانو