ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ۱۴ سال گذشته روزانه ۶۱ نفر در حوادث جاده‌ای ایران مرده‌اند

آمارهای پزشکی قانونی ایران نشان می‌دهند که در ۱۴ سال گذشته ۳۱۵ هزار و ۲۶۴ نفر جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست داده‌اند.

آمارهای پزشکی قانونی ایران نشان می‌دهند که در ۱۴ سال گذشته ۳۱۵ هزار و ۲۶۴ نفر جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست داده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، این آمار برابر با جمعیت ۱۵ تا ۲۰ شهر ایران است و نشان می‌دهد که به‌طور میانگین در این ۱۴ سال روزانه ۶۱ نفر در تصادفات کشته شده‌اند.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران می‌گوید حدود ۸۰ درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای دارای منشاء خطاهای انسانی است.

در طول پنج ماه نخست سال جاری، بیش از هفت هزار نفر در تصادف‌های رانندگی در ایران کشته شده‌اند

همچنین بر اثر تصادفات جاده‌ای روزانه ۳۲ ميليارد تومان به اقتصاد ایران خسارت وارد می‌شود. به‌گفته مرکز پژوهش‌های مجلس هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در ایران حدود ۸ درصد تولید ناخالص داخلی است.

با این حال پزشکی قانونی می‌گوید در پنج ماهه نخست سال ۹۴ حدود هفت هزار و ۲۸۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات هفت هزار و ۴۸۹ نفر بود، ۲.۷ درصد كاهش يافته است.

از کشته‌شدگان پنج هزار و ۵۸۷ نفر مرد و يك‌هزار و ۷۰۲ نفر زن بودند.

در میان استان‌های ایران، خراسان رضوی با ۵۹۷، فارس با ۵۸۷ و تهران با ۵۲۴ بيشترين و ايلام با ۶۳، كهگيلويه و بوير احمد با ۷۸ و خراسان جنوبی با ۸۱ مورد كمترين آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.