ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاروانسرای قاجاری با فرش‌های تاریخی به آتش کشیده شد

یک فعال میراث فرهنگی می‌گوید کاروانسرای قاجاری در شهرستان نجف‌آباد استان اصفهان همراه با فرش‌های دستباف و تاریخی داخل آن به آتش کشیده شد.

یک فعال میراث فرهنگی می‌گوید کاروانسرای قاجاری در شهرستان نجف‌آباد استان اصفهان همراه با فرش‌های دستباف و تاریخی داخل آن به آتش کشیده شد.

کاروانسرای قاجاری نجف‌آباد در سال‌های اخیر به محل جمع‌آوری فرش‌های دستباف قدیمی و نفیس تبدیل شده بود.

حسین نجفی‌پور، مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان نجف‌آباد به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که این بنای تاریخی تا ۵۰ سال پیش مکانی برای استراحت مسافران بوده و از آن زمان تا مدتی متروکه بود و پس از آن به انبار فرش‌های قدیمی و دستباف تبدیل شد.

به‌گفته او، این کاروانسرا در سال‌های اخیر به محل جمع‌آوری فرش‌های دستباف قدیمی و نفیس تبدیل شده بود.

نجفی‌پور افزوده است که این کاروانسرا هنوز در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده بود اما «جزو بناهای شناخته شده واجد ارزش شهرستان نجف‌آباد بود.»

آثار تاریخی ایران وضعیت نابسامانی دارند. سازمان میراث فرهنگی می‌گوید بودجه لازم را برای مرمت و نگهداری این بنا‌ها در اختیار ندارد.

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان نجف‌آباد در مورد عاملان آتش‌سوزی کاروانسرای قاجاری سخنی نگفته است.

این فعال میراث فرهنگی می‌گوید نجف‌آباد دارای چند کاروانسرا، سرا و بنای تاریخی است که تعدادی از آن‌ها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده و تعدادی نیز واجد ارزش شناخته شده‌اند اما چون اکثر آن‌ها در تملک مالکان شخصی است «از نظر حفاظتی وضعیت مناسبی ندارند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.