ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسوایی مالی فیفا: تعلیق ۹۰ روزه بلاتر، پلاتینی و والک

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، سپ بلاتر، رئیس، میشل پلاتینی، نایب رئیس و ژروم والک، دبیرکل این فدراسیون را به دلیل اتهامات فساد مالی به‌مدت ۹۰ روز از هرگونه فعالیت ملی و بین‌المللی فوتبالی محروم کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، سپ بلاتر، رئیس، میشل پلاتینی، نایب رئیس و ژروم والک، دبیرکل این فدراسیون را به دلیل اتهامات فساد مالی به‌مدت ۹۰ روز از هرگونه فعالیت ملی و بین‌المللی فوتبالی محروم کرد.

سپ بلاتر، رئیس و میشل پلاتینی، نایب رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)

به‌گزارش رویترز، کمیته اخلاقی فیفا این تصمیم را روز پنج‌شنبه ۸ اکتبر / ۱۶ مهر گرفت.

این کمیته در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت که احتمال دارد دوره این محرومیت افزایش پیدا کند.

همچنین چونگ مونگ جون، نایب رئیس سابق فیفا نیز به شش سال محرومیت و پرداخت ۱۰۰ هزار فرانک سوئیس جریمه شده است.

با توجه به قوانین فیفا در پی تعلیق سپ بلاتر، عیسی هیاتو، نایب رئیس فیفا از کامرون، مسئولیت او را برعهده خواهد گرفت. میشل پلاتینی نیز باید مسئولیت‌های خود به‌عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) را واگذار کند.

حدود دو هفته پیش دفتر دادستان فدرال سوئیس اعلام کرد که پرونده‌ای قضائی برای سپ بلاتر، به ظن «نقض اعتماد» در فیفا، گشوده شده است. موضوع از جمله به پرداخت دو میلیون فرانک سوئیس (حدود ۱۸۳ هزار یورو) از سوی بلاتر به پلاتینی در سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد که گفته می‌شود به‌عنوان مبلغ مشاوره پلاتینی بین ژانویه ۱۹۹۹ و ژوئیه ۲۰۰۲ پرداخت شده است.

بر اساس تحقیقات دادستان کل سوئیس تخلفات مالی در فیفا همچنین به عقد قرارداد پخش تلویزیونی با جک وارنر، رئيس سابق اتحادیه فوتبال کارائیب، مربط می‌شود. وارنر حق پخش برنامه‌های جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ را با پرداخت مبلغ ناچیز ۲۵۰ هزار یورو و ۳۵۰ هزار یورو به‌دست آورد و با فروش آن‌ها میلیون‌ها یورو به جیب زد.

ژروم والک نیز از جمله متهم به فروش غیرقانونی بلیط‌های جام جهانی فوتبال شده است.

میشل پلاتینی کمی قبل از اعلام تعلیق‌اش از تلاش‌ها برای نابودی شخصیت‌اش سخن گفت و خواهان تحقیقات یک «نهاد مستقل و غیر فیفایی» در مورد اقدام کمیته اخلاقی فیفا شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.