ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پ‌ک‌ک در آستانه انتخابات ترکیه آتش‌بس موقت اعلام کرد

در بیانیه حزب کارگران کردستان نوشته شده است: «این گروه حملات خود را به منظور برگزاری انتخابات در کمال آرامش متوقف می‌کند».

حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در آستانه انتخابات پارلمانی اول نوامبر در ترکیه آتش‌بس موقت اعلام کرد.

اعلام آتش‌بس از سوی پ‌ک‌ک چند ساعت پس از آن اعلام شد که شنبه ۱۰ اکتبر/ ۱۸ مهر، دو انفجار پیاپی در ایستگاه قطار آنکارا دست‌کم ۳۰ کشته و ۱۲۶ زخمی بر جای گذاشت.

کنشگران چپ و کرد به فراخوان حزب دمکراتیک خلق‌ها ظهر شنبه در این محل، در اعتراض به خشونت در جنوب شرقی ترکیه تجمع برگزار کرده بودند.

در بیانیه حزب کارگران کردستان نوشته شده است: «این گروه حملات خود را به منظور برگزاری انتخابات در کمال آرامش متوقف می‌کند.»

حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم ترکیه) در انتخابات ماه ژوئن به اکثریت مطلق دست نیافت و تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی نیز ناکام ماند.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که پ‌ک‌ک حملاتی را طراحی نمی‌کند، اما درصورتی که مورد حمله قرار گیرد از خود واکنش نشان می‌دهد.

این گروه گفت با این اقدام قصد دارد اطمینان حاصل کند که انتخابات در شرایط «برابر و عادلانه» برگزار می‌شود.

پس از شکست آتش‌بس دو ساله دولت ترکیه و پ‌ک‌ک در ماه ژوئیه ۲۰۱۵، خشونت و نزاع در جنوب شرقی ترکیه بار دیگر گسترش یافته است. ارتش ترکیه در ماه‌‌های گذشته بار‌ها مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق را بمباران کرده است. نیروهای پ‌ک‌ک نیز متقابلاً حملاتی را بر ضد پلیس و نظامیان ترکیه طراحی و اجرا کرده است.

دولت محافظه‌کار ترکیه حزب دمکراتیک خلق‌ها را که در انتخابات پارلمانی ژوئن ۸۱ کرسی به دست آورد، به پشتیبانی از پ‌ ک‌ ک متهم می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.