ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس ایران در نشستی پرتنش کلیات طرح "برجام" را تصویب کرد

نمایندگان مجلس ایران با ۱۳۹ رأی با کلیات طرح برجام موافقت کردند. در جریان جلسه بررسی این طرح صحنه‌های تنش‌زایی ایجاد شد و ظریف و صالحی تهدید به مرگ شدند.

مجلس ایران در حضور محمد جوادظریف وزیر امور خارجه، عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و علی‌اکبر صالحی از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای، طرح "برجام" (برنامه جامع اقدام مشترک) را بررسی کرد و به تصویب رساند.

جلسه علنی مجلس صبح روز یکشنبه ۱۹ مهر برگزار شد و پس از سخنان موافقان و مخالفان طرح برجام، و حاشیه‌هایی تنش‌آمیز، نمایندگان با ۱۳۹ رأی موافق و۱۰۰ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از ۲۵۳ نماینده حاضر در جلسه کلیات برجام را تصویب کردند و بدین ترتیب طرح یک فوریتی اجرای توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در اولویت کار مجلس قرار گرفت.

یک فوریتی این طرح در جلسه علنی ۱۲ مهرماه جاری به تصویب رسیده بود.

جلسه بررسی کلیات طرح برجام با تنش‌هایی همراه بود. از جمله تجمع چند تن از نمایندگان مخالف توافق هسته‌ای در مقابل هیأت رئیسه مجلس، اظهارات مخالفان برجام مبنی بر درخواست دبیرخانه امنیت ملی برای خارج کردن این طرح از دستور کار و اصرار علی لاریجانی، رئیس مجلس برای مطرح شدن آن در مجلس و سپس رد این ادعا توسط لاریجانی، تشنج در هنگام سخنرانی علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «تهدید ظریف و صالحی به مرگ» از سوی نمایندگان مخالف توافق هسته‌ای.

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران، در حاشیه جلسه علنی مجلس گفت: «یکی از نمایندگان آمد و دکتر صالحی و ظریف را به اعدام تهدید کرد، گفت شما را اعدام می‌کنیم و در رآکتور اراک دفن می‌کنیم و روی‌تان سیمان می‌ریزیم.»

علی‌اکبر صالحی در سخنان خود در مجلس به این تهدید اشاره کرد و گفت: «امروز برخی دوستان با قسم جلاله به من گفتند که روی تو سیمان می‌ریزیم و تو را دفن می‌کنیم و در تلویزیون نیز برای من آرزوی مرگ کردند و گفتند این آقا که ۶۶ ساله است معلوم نیست تا پایان برجام زنده باشد چرا که عمر مفید برای ایرانی‌ها ۷۲ سال است و آیا این اخلاق است؟»

روز شنبه ۱۷ تن از نمایندگان مخالف توافق هسته‌ای در مجلس ایران در نامه‌ای به علی لاریجانی از دخالت هیأت رئیسه مجلس در بررسی برجام انتقاد کرده و روال بررسی آن را غیرقانونی دانسته بودند. آن‌ها گفتند دولت ابتدا باید توافق هسته‌ای را تصویب کند.

علی لاریجانی در نشست بررسی و تصویب کلیات برجام اعلام کرد که نماینده دولت، وزرا و هیأت دولت موافق برجام هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    20مهر 94 - روزنامه جمهوری ارگان نزدیک به باند رفسنجانی - روحانی نوشت: موضوع مهمتر از اصل برجام و دیدگاه دیگران در این خصوص، به بد‌اخلاقی‌ها و رفتارهای تهدید‌آمیز در خصوص برجام باز می‌گردد. کسانی که در جلسه بررسی برجام به تهدید علیه اعضای تیم مذاکره برجام می‌پردازند و صریحاً وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی را تهدید به اعدام می‌کنند و حتی محل و نحوه دفن آنها را هم مشخص می‌کنند که در محل راکتور اراک بر روی آنها سیمان خواهند ریخت، چه بویی از اخلاق برده‌اند؟ این روزنامه در رابطه با این‌که دیروزصالحی را تهدید به مرگ کردند می‌نویسد: امروزه حتی در صحنه‌های زورگیری هم به‌راحتی نمی‌توان سراغ چنین ادبیاتی را گرفت و کسی را پیدا کرد که دیگران را اینگونه بی‌پروا تهدید به مرگ کند!!

  • Farid

    شوی مسخره ! جام زهر را قبلا نوش جان کرده اند.

  • بهنام

    مجلس که نیست ! به طویله بیشتر شباهت دارد تا مجلس . وقتی سرکرده نظام پوسیده و پوشالی ولایت وقیه جام زهر را از ترس شورشهای اجتماعی و فشارهای اقتصادی نوش جان کرده ، دیگراین چند نوچه دلقک چه حرفی برای گفتن دارند ؟

  • مهربون

    دعوای زرگری است , جدی نگیرید.