ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نزدیک به ۲۰۰۰ ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند»

رئیس پلیس اینترپل نیروی انتظامی ایران خبر داد که حدود ۲۰۰۰ هزار ایرانی در کشورهای خارجی در زندان‌ها هستند و پلیس در حال بررسی وضعیت آن‌هاست.

رئیس پلیس اینترپل نیروی انتظامی ایران خبر داد که حدود ۲۰۰۰ هزار ایرانی در کشورهای خارجی در زندان‌ها هستند و پلیس در حال بررسی وضعیت آن‌هاست.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سردار مسعود رضوانی، رئیس پلیس اینترپل ناجا گفت: «در حال حاضر حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر ایرانی در کشورهای خارجی به دلیل ارتکاب جرم‌های گوناگون، در بازداشت به‌سر می‌برند.»

رضوانی گفت تعداد زیادی از اتباع ایرانی که در کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس و جنوب شرق آسیا زندانی شده‌اند به‌دلیل جرائم مواد مخدر در دام پلیس کشورها گرفتار شده‌اند.

چند روز پیش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نوشت بیش از ۲۲۷ ایرانی در زندان‌های مالزی هستند که اکثر آن‌ها بدون آگاهی طعمه باندهای قاچاق مواد مخدر شده‌اند. برخی از این زندانی‌های ایرانی در مالزی به اعدام محکوم شده‌اند. در آخرین نمونه از این نوع، کمتر از دو هفته پیش دادگاهی در شهر «شاه عالم» در ایالت سلانگور مالزی یک مادر و دختر ایرانی را به اتهام حمل دو کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

رئیس پلیس اینترپل ناجا می‌گوید: «در سال‌های اخیر شبکه‌های مواد مخدر از بی‌اطلاعی و عدم آگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند و در قالب مسافران از همه‌جا بی‌خبر اقدام به انتقال مواد مخدر می‌کنند.»

مسعود رضوانی به مسافرانی که قصد انجام سفرهای خارجی به‌ویژه در حوزه کشورهای خلیج ‌فارس، آسیای جنوب شرقی و اروپا را دارند، هشدار داد که از حمل بار و یا بسته امانتی خودداری کنند.

در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۳ کاظم سجادی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور در وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که سه هزار و ۱۳۰ ایرانی در کشورهای دیگر حبس هستند و از این تعداد دو هزار و ۶۸۴ نفر در آسیا و ۵۵۲ نفر در آمریکا و اروپا در زندان هستند.

۱۶ ارديبهشت سال جاری حسین آذین سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت بر اساس آمار وزارت خارجه دو هزار و ۳۷۱ ایرانی تا پایان سال ۹۳ در زندان‌های خارج از کشور به‌سر می‌بردند.

او گفت در سال ۱۳۹۲ این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    نزدیک به هشتاد میلیون هم درون کشور ! بقیه هم تبعید !