ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطوط هواپیمایی اروپایی خطر عبور از حریم ایران را بررسی می‌کنند

آژانس امنیت پرواز اروپا (EASA) با اشاره به بحران سوریه و موشک‌پرانی روسیه، نسبت به خطرات بالقوه علیه هواپیماهای مسافربری در حریم هوایی خزر هشدار داده است.

آژانس امنیت پرواز اروپا با توجه به بحران سوریه و موشک‌پراکنی روسیه، نسبت به خطرات بالقوه علیه هواپیماهای مسافربری در حریم هوایی خزر هشدار داده است.

مسیری که موشک‌های روسی برای رسیدن به سوریه طی می‌کنند

روسیه در حال بمباران اهدافی در سوریه به کمک موشک‌های زمین به زمین است. این موشک‌ها از دریای خزر شلیک می‌شوند و مسیری را طی می‌کنند که بسیاری از هواپیماهای مسافربری در محدوده آن پرواز می‌کنند.

بر همین اساس، آژانس اروپایی امنیت پرواز (EASA)، اقدام به انتشار اطلاعات تامین امنیت برای حریم هوایی دریای خزر کرده است؛ مسیری که حریم هوایی ایران و عراق را در بر می‌گیرد. مقامات این آژانس یادآوری کرده‌اند که این تنها یک هشدار است.

خطوط هواپیمایی ایر فرانس در نخستین واکنش‌، علام کرد که مسیر پروازهای خود بر فراز ایران و دریای خزر را تغییر می‌دهد. مقامات ایرفرانس گفته‌اند که به دلایل امنیتی از تشریح جزییات بیشتر این تصمیم معذورند. این شرکت هواپیمایی هم اینک از حریم هوایی یمن، شرق اوکراین، سوریه، عراق و لیبی نیز عبور نمی‌کند.

در اطلاعیه این شرکت آمده است: «بخش امنیتی ایرفرانس تصمیم گرفته ناحیه پرواز ممنوع را رعایت کند.»

لوفت‌هانزا بررسی می‌کند

سخنگوی لوفت‌هانزا اعلام کرده که فعلا تصمیمی در باره جایگزینی مسیرهای جدید برای پرواز هواپیماهای این خطوط گرفته نشده؛ هر چند وضعیت ناپایدار است: «این شرکت در تبادل اطلاعاتی مداوم با سایر خطوط هواپیمایی اروپایی است تا در صورت لزوم واکنش نشان دهد.»

هشدار آژانس امنیت پرواز اروپا یاد‌آور سرنگونی هواپیمای ایرمالزی در ژوئیه سال ۲۰۱۴ است. پرواز MH17 این خطوط هواپیمایی، در شرق اوکراین و در حریم هوایی دونباس هدف قرار گرفت و سقوط کرد. کلیه ۲۹۸ مسافر هواپیما کشته شدند.

هواپیماهای مسافربری در ارتفاع ۹ هزار تا ۱۲هزارمتری پرواز می‌کنند. به نوشته نشریه «ولت»، موشک‌های کروز برای جلوگیری از تشخیص توسط رادار، مسیر خود را در ارتفاع ۲۰۰ متری طی می‌کنند.

هفته گذشته مقامات آمریکایی اعلام کردند که چهار موشک کروز روسی به جای آن که در سوریه فرود آمده باشند، در خاک ایران سقوط کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه و مقامات ایرانی این خبر را تکذیب کردند.

عملیات ناوهای روسیه در دریای خزر علیه اهدافی در سوریه، چهارشنبه (۷ اکتبر/۱۴ مهر) آغاز شد. روسیه اعلام کرد ۲۶ موشک کروز به سمت ۱۱ هدف در سوریه شلیک شده‌اند. ولادیمیر پوتین گفت این حملات در حمایت از عملیات زمینی ارتش سوریه صورت گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.