ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو تن از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه کشته شدند

به فاصله کمتر از یک هفته از کشته شدن حسین همدانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در سوریه، اکنون خبر کشته شدن فرشاد حسونی‌زاده و حمید مختاربند دو تن دیگر از مسئولان سپاه می‌رسد.

سردار فرشاد حسونی‌زاده و حمید مختاربند، دو تن از مسئولان سپاه پاسداران در جنگ سوریه کشته شدند.

فرشاد حسونی‌زاده فرمانده پیشین گردان صابرین، متشکل از تکاوران ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران بود.

حسن شمشادی خبرنگار تلویزیون دولتی ایران در صفحه اینستاگرام خود خبر کشته شدن فرشاد حسونی‌زاده و حمید مختاربند را منتشر کرده و گفته است آن‌ها روز گذشته، دوشنبه ۲۰ مهر در سوریه کشته شده‌اند.

منابع خبری ایران نیز این خبر را منتشر کرده اما هیچ‌کدام محل کشته شدن این افراد را اعلام نکرده‌اند و تنها نوشته‌اند که آن‌ها در درگیری با گروه‌های تکفیری کشته شده‌اند. خبرگزاری «تسنیم» نوشت فرشاد حسونی‌زاده در عرصه رویارویی با عناصر تروریستی تحت فرمان ابوبکر البغدادی در سوریه کشته شده است.

فرشاد حسونی‌زاده فرمانده پیشین گردان صابرین بود. این گردان متشکل از تکاوران ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران است که در دهه ۱۳۸۰ تشکیل شد و بیشتر در کردستان و سیستان و بلوچستان برای مقابله با گروه‌های مسلح مخالف حکومت فعال است.

حمید مختاربند، معروف به «ابوزهرا» نیز مسئول پیشین تیپ یکم «حضرت حجت» سپاه پاسداران اهواز بود.

عصر روز پنج‌شنبه ۱۶ مهر نیز سردار سرتیپ حسین همدانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده پیشین سپاه محمد رسول‌الله تهران و جانشین قرارگاه امام حسین سپاه در حومه شهر حلب سوریه کشته شد.

کشته شدن چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران در یک هفته اخیر نشان از حضور فعال نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در نبردهای این روزهای سوریه دارد.

ایران و روسیه از متحدان اصلی حکومت بشار اسد به‌شمار می‌روند و هر دوی این کشورها در هفته‌های اخیر حضور نظامی خود در سوریه را تقویت کرده‌اند. به‌تازگی و پس از انتقال تجهیزات نظامی روسیه به سوریه خبرهای جدیدی از حضور گسترده نیروهای نظامی ایران در خاک سوریه نیز منتشر شد.

روسیه از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه حملات نظامی خود در سوریه را آغاز کرد.

از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون، بیش از ۶۰ نفر از اعضای کشته‌شده سپاه‌ پاسداران در این درگیری‌ها، طی مراسم رسمی و یا تشریفات نظامی در ایران به خاک سپرده شده‌اند. این در حالی است که تا یک سال پیش ایران همواره منکر حضور نظامی خود در جنگ سوریه بود و خبرهای حضور افراد سپاه پاسداران در این کشور در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شد.

در میان اعضای کشته‌شده سپاه پاسداران اسامی فرماندهان عالی‌رتبه‌ای همچون عبدالله اسکندری، اسماعیل حیدری، محمدعلی الله‌دادی و حسن شاطری بیش از بقیه خبرساز شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    به درک واصل شدند

  • محمد

    شما که میگید آمریکا را فلان می کنیم بهمان می کنیم در مقابل یه مشت به قول خودتان گروهک تار و مار شدید. فقط بلدید برای مردم ایران شاخ و شونه بکشید

  • بهنام

    مرگی ننگین و خفت بار برای هیچ و پوچ ، برای هوس بازیهای ولی امر دزدان جهان در کشورهای دیگر و دخالتهای بی جا و بی اساس که هیچ دست آوردی برای ملت ایران در پی نداشته و نخواهد داشت و الان هم در باتلاق سوریه گرفتار شده و هیچ راه گریزی از آن ندارند . امید است الباقی مزدوران و جیره خواران نظام ولایت و شخص ولی امر دزدان جهان نیز به چنین سرنوشت خفت باری دچار گردیده و هر چه زودتر شر خود را از سر ملتهای جهان کم نمایند .

  • متنفر از آخوند

    به امید شهادت هر چه زودتر همه این ارازل و اوباش و نفله شدن همشون در رکاب کشور برادر سوریه،