ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار ترکیه به آمریکا و روسیه درباره تجهیز نظامی کردها

دولت ترکیه سفیران آمریکا و روسیه را احضار کرد و نسبت به پشتیبانی این دو کشور از کردها در نبرد با «دولت اسلامی» (داعش) هشدار داد.

دولت ترکیه سفیران آمریکا و روسیه را احضار کرد و نسبت به پشتیبانی این دو کشور از کردها در نبرد با «دولت اسلامی» (داعش) هشدار داد.

یکی از کارکنان وزارت خارجه ترکیه گفت در دیدار با سفیران آمریکا و روسیه نظر دولت ترکیه در مورد حزب اتحاد دموکراتیک کردستان (PYD) ابلاغ و «هشدارهای لازم» به آن‌ها داده شد.

حزب اتحاد دموکراتیک کردستان، حزب چپگرای کردها در سوریه و از احزاب نزدیک به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است. دولت ترکیه در حال حاضر با پ‌ک‌ک در جنگ است. با آغاز جنگ سوریه و عقب‌نشینی ارتش این کشور از مناطق شمالی آن، حزب اتحاد دموکراتیک کردستان در این مناطق مستقر شد.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در دیدار با سفیران آمریکا و روسیه از ارسال تسلیحات این کشورها به کردهای سوریه که با پ‌ک‌ک در ارتباطند، گلایه کرده است.

ترکیه از این بیم دارد که سلاح‌های ارسالی به کردهای سوریه در اختیار پ‌ک‌ک قرار گیرد. از نظر ترکیه حزب اتحاد دموکراتیک کردستان نباید از روسیه و آمریکا سلاح دریافت کند.

پ‌ک‌ک از سال ۱۹۸۴ در ترکیه با دولت این کشور می‌جنگد. دولت ترکیه پ‌ک‌ک را یک گروه تروریستی می‌داند.

در هفته گذشته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که برنامه بحث‌برانگیز آموزش شورشیان میانه‌رو در سوریه را به حالت تعلیق در می‌آورد و به جای آن سلاح در اختیار گروه‌های برگزیده که فعالانه با داعش می‌جنگند قرار می‌دهد.

روسیه با حملات هوایی خود بیش از هر چیز از حکومت بشار اسد محافظت می‌کند. در هفته گذشته مذاکراتی میان صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردستان و نمایندگان روسیه در مورد مبارزه با داعش انجام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    سازمان عفو بین الملل از جنایات ضد انسانی گروه های کرد و پ ک ک بر ضد اعراب که شامل کشتن و مصادره اموال و سرکوب انان است انتقاد کرده اند . شاهدان عینی هم از جنایت های سازمان های مسلح کرد بر ضد مخالفان و اعراب محلی گزارش می دهند . در قاب جنایات شنیع داعش سرکوب و جنایات پ ک ک و بشار و دیگران پنهان مانده است . خاورمیانه نیازمند ارمان صلح است و نه دولت ها و سازمان های سرکوبگر و جنایتکار !

  • شاهو

    كرد ها نشان داده اند كه به راستي يگانه نيروي مدافع ازادي و دمكراسي هستند كه نه به جبهه مدافع گرو ه هاي تندرو سلفي، داعش و .... وابسته هستند و نه به جبهه پشتيبان ديكتاتوري جنايتكار بشار اسد ! تنها كساني احساس نگراني مي كنند كه از ازادي، برابري زن و مرد و دمكراسي هراس دارند !

  • مجید

    خوب معلوم است باید احساس نگرانی کند نه تنها ترکیه بلکه تمام کشور های همسایه کردها.کردها اگر میخواهند در آرامش زندگی کنند برنامه های بلندپروازانه خود را کنار بگذارند و دنبال حقوق خود باشند آنهم از راه مسالمت آمیز نه با اسلحه