ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ارتش ترکیه یک پهپاد را سرنگون کرد»

نیروی هوایی ترکیه اعلام کرد که یک هواپیمای ناشناس را که ظاهراً یک پهپاد بوده در حریم هوایی این کشور و در نزدیکی مرز سوریه سرنگون کرده است.

نیروی هوایی ترکیه روز جمعه ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهرماه اعلام کرد که یک هواپیمای ناشناس را در حریم هوایی این کشور و در نزدیکی مرز سوریه سرنگون کرده است. یک مقام ارشد دولت ترکیه گفته است هواپیمای سرنگون‌شده یک پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) بوده است.

به‌گزارش رویترز، شبکه تلویزیونی ان‌تی‌وی گفته است این هواپیما در حدود سه کیلومتری مرز سوریه مورد هدف قرار گرفته است.

ارتش ترکیه در بیانیه خود گفته است این اقدام مطابق با قواعد صورت گرفته و پس از سه بار هشدار، هواپیمای مورد نظر همچنان به پرواز خود ادامه می‌داده است.

این بیانیه افزوده است که نیروهای مسلح همچنان بر اساس قوانین به چنین عملیاتی ادامه خواهند داد.

این اقدام در حالی صورت گرفته که روز پنج‌شنبه ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر ترکیه به‌شکل رسمی به ارتش روسیه درباره نقض حریم هوایی خود توسط جنگنده‌های روسی هشدار داد. ترکیه همچنین تدابیر لازمی که می‌تواند برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی انجام دهد برشمرده بود.

با این حال به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، روز جمعه بلافاصله پس از اعلام این خبر در مسکو، وزارت دفاع این کشور گفته است تمام جنگنده‌های روسی درگیر در سوریه سالم به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند و پهپادهای این کشور نیز به‌شکل عادی فعالیت می‌کنند.

حملات هوایی روسیه در خاک سوریه از روز چهارشنبه ۳۰ سپتامبر / ۸ مهر آغاز شده است. روسیه می‌گوید به مواضع «دولت اسلامی» (داعش) و گروه‌های تروریستی حمله می‌کند اما مخالفان رژیم بشار اسد و کشورهای غربی می‌گویند روسیه مواضع دیگر نیروهای مخالف حکومت سوریه را نیز بمباران می‌کند.

ترکیه از شورشیان و مخالفان حکومت بشار اسد حمایت می‌کند در حالی‌که روسیه پشتیبان رژیم سوریه است.

ترکیه پیش از این نیز چند بار نسبت نقض حریم هوایی خود به روسیه هشدار داده بود. این کشور همچنین از «ایجاد مزاحمت» هواپیماهای ناشناس و سیستم‌های دفاع هوایی موشکی مستقر در سوریه برای هواپیماهایش گزارش داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.