ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده ارشد القاعده در حملات هوایی سوریه کشته شد

رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید مشخص نبوده که این حمله توسط کدام یک از کشورهای مداخله‌گر در سوریه انجام شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا از کشته شدن یک فرمانده ارشد گروه القاعده و دو شبه‌نظامی دیگر در یک حمله هوایی به سوریه خبر داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۷ اکتبر/ ۲۵ مهر به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گزارش داد، عبدالمحسن عبدالله ابراهیم الشارخ معروف به سنافی النصر، فرمانده ارشد سعودی تبار گروه اسلامی القاعده در حملات هوایی پنجشنبه ۱۵ اکتبر/ ۲۳ مهر، در شهر دانا در استان ادلب در شمال سوریه کشته شد.

الشارخ، یکی از شش فرمانده ارشد عملیاتی القاعده در سوریه بود که نامش در فهرست تحریم‌شدگان شورای امنیت سازمان ملل و فهرست ۸۵ نفری شبه‌نظامیان تحت تعقیب عربستان قرار داشت.

دو شبه‌نظامی دیگر از گروه اسلام‌گرای جبهه النصره با تابعیت عربستان سعودی و مراکش نیز در این حمله کشته شدند.

رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید مشخص نیست که این حمله توسط کدام یک از کشورهای مداخله‌گر در سوریه انجام شده است. با این حال هواداران گروه‌های جهادی اسلامی در رسانه‌های اجتماعی ادعا کردند که الشارخ توسط حمله هوایی پهپادهای آمریکایی کشته شد.

رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین خبر داد که یکی از فرماندهان مصری‌تبار القاعده توانسته است از این حمله هوایی بگریزد.

این گزارش اضافه می‌کند که هر چهار فرمانده نام برده به دستور ایمن الظواهری، رهبر القاعده، به سوریه اعزام شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.