ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت‌خانه‌های آمریکا آماده لغو تحریم‌های ایران می‌شوند

۹۰روز پس از تایید توافق هسته‌ای در شورای امنیت، اوباما در ابلاغیه‌ای به چهار وزارت خانه آمریکا خواستار اقدامات لازم برای اجرایی شدن تعهدات این کشور در مورد تحریم‌های ایران شد.

۹۰روز پس از تایید توافق هسته‌ای در شورای امنیت، اوباما در ابلاغیه‌ای به چهار وزارت خانه آمریکا خواستار اقدامات لازم برای اجرایی شدن تعهدات این کشور در مورد تحریم‌های ایران شد.

رئیس جمهور آمریکا طی حکمی در روز یکشنبه (۱۸ اکتبر/۲۶ مهر) از وزارت‌ امور خارجه، اقتصاد، خزانه‌داری و انرژی این کشور خواست مقدمات اجرایی شدن تعهدات ایالات متحده در توافق هسته‌ای را در "روز اجرا" فراهم کنند.

در توافق هسته‌ای، دو روز برای تصمیم‌گیری‌ها از هم تفکیک شده‌اند: "روز پذیرش" و "روز اجرا". مبنای حکم اوباما، روز پذیرش توافق اتمی و معطوف به آمادگی آمریکا برای اقدام حهت لغو تحریم‌ها در "روز اجرا" است.

در مفاد توافق وین، روز اجرای توافق روزی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، انجام تعهدات ایران در زمینه کاهش میزان غنی‌سازی و تغییر کاربری در رآکتور آب سنگین اراک را تایید کرده باشد.

شورای امنیت سازمان ملل، در ۲۰ ژوئیه، توافق جامع اتمی را تایید کرد. با تصویب این توافق، تحریم‌های سازمان ملل علیه برنامه هسته‌ای ایران لغو شدند، اما لغو قطعنامه‌‌های تحریمی آمریکا و اروپا به برآورده شدن تعهدات ایران مشروط شد.

آژانس در روز ۱۸ اکتبر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ایران پروتکل الحاقی را تا زمان تصویب آن در مجلس به صورت موقت اجرا خواهد کرد.

شنبه ۲۵ مهر، حسن روحانی، قانون "اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" را برای اجرا به وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ کرده بود. این طرح قانونی در جلسه‌ای جنجالی، سه‌شنبه ۲۱ مهر از تصویب مجلس گذشت و یک روز بعد به تایید شورای نگهبان رسید.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یکشنبه ۲۶ مهر به ایسنا گفت اقدامات خود در چارچوب برجام را در هفته آینده آغاز می‌کنیم.

عصر یکشنبه، بیانیه مشترکی نیز از سوی وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد.

این بیانیه به مناسبت اولین روز پذیرش توافق صادر شده و ظریف و موگرینی در ‌آن به تدابیری اشاره کرده‌اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت بر راستی آزمایی اقدامات ایران در نظر خواهد گرفت.

متن این بیانیه در رسانه‌های داخلی ایران منتشر شده است. قرار است نخستین جلسه کمیسیون مشترک پیش‌بینی شده در برجام، دوشنبه ۱۹ اکتبر/۲۷ مهر در سطح مدیران سیاسی وزارت‌ خارجه کشورهای ۱+۵ در وین برگزار شود.

پیش‌بینی شده که روند راستی‌آزمایی اقدامات ایران از سوی ‌آژانس تا ماه دسامبر طول بکشد. اشتاین مایر، وزیر خارجه ‌آلمان صبح یکشنبه در تهران به خبرنگاران گفته بود برداشته شدن تحریم‌ها در بهترین حالت زودتر از ژانویه ۲۰۱۶ (بهمن ۹۴) نخواهد بود.

روحانی در ۲۱ مهر و در آخرین گفت‌وگوی مستقیم با مردم در صدا و سیما وعده کرد که تحریم‌ها تا دو ماه دیگر رفع شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد چه خوشحالی های پوچ و واهی که مردم بیکاره و معتاد و افسار شده اخوندهابخود راه میدهند که انکار برداشته شدن تحریمهای برعلیه اتما بازی اخوندها چیزی هم نصیب انها خواهد شد. این جماعت خوش باور و خیالاتی بدانند که تحریم های اخوندها بر علیه ایرانی ها و فقراقتصاد ایرانی ها بسیار بسیار شدیدتر و فشرده تر خواهد شد. اوباما بزرگترین جنایت را همانند کارتر بر علیه ایرانی ها مرتکب شد بعوض شکاندن رشه جنایت و جهل و خرافات اخوندها با ارسال میلیاردهادلار به جیب اخوندها به جنایتکاران در ایران ودر منطقه خاورمیانه امید هرگونه بوجود امدن حکومت مردمی و حکومت دمکراتی در ایران از بین برد. مردمی که تمام وجود سالهای سال در گروی خفقان ارتجاع سیاه بوده اند چرا باید به میلیاردر شدن اخوندها خوشحال باشند؟ خارجی ها برای خودشان و چاپیدن منابع زیر ایران توسط اخوندهایشان لقمه گرفته اند ونه دلسوز مردم ایران بودند و نخواهند بود. از مدتی پیش بگیر و به بندها و اعدام ها و زهر چشم گرفتن مقامات دولتی از ایرانی ها تشدید شده است و این هم به دلیل که ایرانی نپرسد پس حق ما چه میشود؟ مردم بخوذ بیایید که کلاهتان پس معرکه است و بی خودی و بی جهت به خودتان امیدواری روزهای خوش اینده رو ندهید. قدری از پولهای ازاد شده مستقیما به جیب پوتین سرازیر میشود و قدری در ساختمان سازی های لوکس برای بشار اسدها و قدری در سرمایه گذاری ها در اروپا و مابقی را اخوندها و پاسدارچی ها و مجلس نشینان به جیب خواند زد

  • منوچهر

    روز پذیرش و روز اجرا دو مقطع زمانیست که منفصل ولی در تداوم است بدین ترتیب که یک شنبه تمام اطراف مذاکره پذیرش توافق را اعلام کردند - طرف ایرانی بعد از توافق عملیات اجرائی انجام میدهد و 5باضافه 1 برروی کاغذ رفع تحریم میکنند و داور نیز سازمان جهانی انرژی اتمی است - مدیر کل سازمان انرژی اتمی اخرین فرصت گزارش را نیمه دسامبر تعیین کرده است وشورای حکام انرا تائید میکند ولی هر اقدام ایران که قبلا فهرست بندی شده است انجام گردد متقابلا تحریم تعریف شده که توسط گروه کارشناسی مشخص گردیده حذف میشود و بهمین دلیل گروه کارشناسان دوطرف ازنظر سیاسی و ازنظر عملی از امروز شروع بکار کرده اند -وزمان بندی ان به ماههای بعد موکول نیست- بنظر میرسد در مرحله اول ایران نسبت به خارج کردن 8تن اورانیوم غنی شده و صادرات ان بروسیه اقدام کند و در همین راستا باگدانف به تهران خواهد امد و این اقدام در ظرف 10 روز اینده صورت خواهد گرفت - در مرحله دوم مازاد سانترفیوژهای نطنز و فردو از کار متوقف میشوند که خود یک قدم در اجراست و طی دو ماه پیاده و بسته بندی و در سوله های تعیین شده انبار میشوند - در مورد اراک زیر نظر کارشناسان چینی قلب راکتور اب سنگین اراک خارج میشود وبعد در ان سیمان میریزند چینی ها زیر نظر امریکائیها قلب تازه ای برای این راکتور اماده کرده و در سالهای اینده نصب خواهند کرد - در اذای قدم اول صادرات نفت ازاد میشود چنانکه هم اکنون رقم صادراتی به یک ملیون سیصد هزار بشکه افزایش یافته و درگام بعدی بجای مبلغ 700 ملیون دلاری که هم اکنون از ارزهای بلوکه شده بایران میرسد دریافت ماهانه به یک ملییارد و پانصد ملیئن دلار افزایش خواهد یافت و حداقل 5 بانک خصوصی برای نقل و انتقال پولی ازاد میشوند در این مرحله اروپا تحریم بانک مرکزی را خواهد برداشت - امریکا با فرمان رئیس جمهور تحریمهای ثانویه را که شامل شرکتهای غیر امریکائی بود دیروز برداشته و سازو کار ان به رایزنی کشور های اروپائی احاله شده است - شرکتهای امریکائی با نظر وزاتخانه های اانرژِی و خزانه داری برای معامله با ایران ازاد میشوند در این مورد فعالیت شرکتهای نفتی زود تر از دیگران تحقق مییابد پیش بینی اینستکه شرکتهای نفتی امریکا تا دو هفته دیگر بتوانند مذاکرات خود را با طرف ایرانی اغاز کنند - سرعت برداشتن تحریمها چه رسما اعلام شود و یا عملا وبدون سرو صدا به نتیجه برسد از هم اکنون اغاز شده و تا ششماه بعد ادامه خواهد داشت -

  • شهروند درجه سه

    نه ، نه ! ما قبول نداریم ! این تنشها و دشمنی ها میان ما و امریکا باید ادامه یابد ! یعنی چه ؟! ما خط قرمز داریم، یکی و دو تا هم نه ! حالا اگر در این 36 سال بارها و بارها آن خط ها را زیرپا گذاشتیم برای حفظ نظام بود ، همانطور که از اول خود اسلام را هم زیر پا گذاشتیم. خود امام گفتند که حفظ اسلام از احکام اسلام واجب تر است ، بعد هم فرمودند حفظ نظام اوجب واجبات است . دیگر حرف ازاین روشن تر نمی شود. تنش و دشمنی با امریکا و دشمن تراشی و دشمنی بی دلیل با اسرائیل و کمک به دشمنان ایران از حکومت روسیه تا نظام مقدس بعثی سوریه با هزینه ملت فتنه گر ایران برای حفظ نظام لازم است. اگر این تنشها و اصرار بر دشمن تراشی ها و ماجراجویی ها نباشد خوب ولی امر مسلمین جهان بیایند چه بگویند؟ از چی حرف های گهربار بزنند؟ علیه کدام دشمن حرف بزنند و شعار بدهند؟ سپاه پاسداران و بسیج چکار کنند؟ بدرد چه میخورند؟ چطوری باید وضع کشور را فوق العاده و خطرناک نگهداشت تا همه را ساکت کنند و حقوق ملت را زیرپا گذارند و مشغول چپاول باشند؟ این همه پول بنیادها و عتبات خیلی عالیات و امام زاده ها و امام رضا و پول نفت و مخابرات و شرکتهای بزرگ و بانکها و ....و پیمانکاری های بدون مقررات را چگونه باید در دستان مقدس حظرت امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان و اطرافیانش نگهداشت که با آنها ، در واقع با کشور هر کاری می خواهند بکنند؟ به امریکا نمی شود اعتماد کرد ولی به برادر پوتین ( یعنی خودش، برادرش نه) رئیس حکومت دوست و برادر روسیه میتوان اعتماد کرد که در این 200 سال خیلی به ایران خدمت کردند. به حکومت چین هم می شود اعتماد کرد . به حکومت بشار اسد و سران غزه می شود اعتماد کرد . بفرمایش امام (رپ) خدا ما را آدم کند انشااله !