ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش خانواده‌های تک‌والد، تک‌نفره و زن‌سرپرست در ایران

علی‌اکبر محزون، مدیرکل اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال ایران، از بروز تغییر و پدیده‌های نوظهور در خانواده معاصر ایرانی خبر داد و گفت تعداد خانواده‌های تک‌والد، تک‌نفره و زن‌سرپرست نسبت به گذشته افزایش داشته است.

علی‌اکبر محزون، مدیرکل اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال ایران، از بروز تغییر و پدیده‌های نوظهور در خانواده معاصر ایرانی خبر داد و گفت تعداد خانواده‌های تک‌والد، تک‌نفره و زن‌سرپرست نسبت به گذشته افزایش داشته است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر محزون گفت: «آمارهای سازمان ثبت احوال و همچنین جدیدترین سرشماری مرکز آمار نشان می‌دهد که تحولی در نوع خانواده و ساختار جمعیت ایجاد شده؛ به‌طوری که مشخص شد ۶۱ درصد خانواده‌ها به صورت هسته‌ای (زن، شوهر و فرزند)، ۱۴.۶ درصد زوجی (فقط زن و شوهر) و ۳.۸۴ درصد نیز به‌صورت خانواده گسترده (چند نسل با هم) زندگی می‌کنند.»

در سال‌های اخیر خانواده‌های زوجی، افزایش و خانواده‌های گسترده، کاهش داشته‌اند. محزون گفت: «در چند دهه گذشته آمار خانواده‌های گسترده از ۱۰ درصد به کمتر از چهار درصد رسیده است.»

به‌گفته مدیرکل اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال، خانواده تک‌نفره در ایران در حال افزایش است؛ به‌طوری که آمار این خانواده‌ها از ۵.۲ درصد در سال ۸۵ به ۷.۱ درصد در آخرین سرشماری رسیده است.

همچنین تعداد خانواده تک‌والد، به‌معنای این‌که یکی از والدین به دلیل فوت، طلاق و یا ترک خانواده حضور ندارند نیز نزدیک به هفت درصد رسیده که در مقایسه با آمار دهه‌های قبل افزایش داشته است.

او میزان خانواده‌های زن‌سرپرست را ۱۲ درصد کل خانواده‌ها دانست و گفت تعداد خانوار دارای زنان سرپرست به ۲.۵ میلیون نفر رسیده است.

سن ۳۱ درصد زنان این خانواده‌ها زیر ۵۰ سال و حدود ۷۰ درصد نیز بالای ۵۰ سال است.

علی‌اکبر محزون همچنین گفت که از سال ۹۰ تا ۹۳ آمار ازدواج در ایران کاهش داشته به‌طوری که در سال گذشته ۷۲۴ هزار و ۳۲۴ ازدواج ثبت شد که نسبت به سال قبل ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.