ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخفیف یک رستوران اسرائیلی به مشتریان یهودی و عربی که با هم غذا بخورند

یک رستوران یهودی در «کفر ویتکین» واقع در شمال اسرائیل دست به ابتکاری صلح‌جویانه زده و در یک پست فیس‌بوکی تصمیم به ترویج آشتی میان اعراب و یهودیان گرفته است.

«از عرب می‌ترسید؟ از یهودی می‌ترسید؟ در خانه ما نه عربی وجود دارد و نه یهودی. در خانه ما تنها انسان‌ها هستند! و حُمُصی عالی و فلافلی خوشمزه برای شما، چه عرب باشید، چه یهودی، چه مسیحی و چه هندی.» این پیامی است که یک رستوران اسرائیلی در صفحه تبلیغی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

آیا «حُمص» می‌تواند کمکی به نزدیکی یهودیان و اعراب بکند؟

به‌گزارش تایمز اسرائیل، یک رستوران یهودی در «کفر ویتکین» واقع در شمال اسرائیل دست به ابتکاری صلح‌جویانه زده و در یک پست فیس‌بوکی تصمیم به ترویج آشتی میان اعراب و یهودیان گرفته است.

در این پیام فیس‌بوکی به زبان عبری نوشته شده که به یهودیان و عرب‌هایی که با هم به این رستوران بیایند و غذا بخورند ۵۰ درصد تخفیف داده خواهد شد.

این ابتکار صلح‌جویانه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی جهان پخش شد و در حالی‌که تنش‌ها و خشونت‌ها میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در یک ماهه اخیر افزایش یافته، بسیاری را شگفت‌زده کرد.

«کوبی تزافریر» مدیر این رستوران می‌گوید: «در واقع چیزی که در حال حاضر می‌تواند این مردم را به هم نزدیک کند حُمُص است.»

حُمص یا نخود - ارده یک خوراک مدیترانه‌ای - عربی در خاورمیانه است و بیشتر به‌عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود.این پیش‌غذا بیشتر در اسرائیل، لبنان، فلسطین و اردن، خورده می‌شود. حُمص از نخود پخته، روغن زیتون، ارده، آبلیمو و سیر له شده درست می‌شود.

کرانه باختری رود اردن و شرق اورشلیم (بیت‌المقدس)، بخش فلسطینی شهر که در اشغال اسرائیل است، از دو هفته‌ونیم پیش صحنه افزایش خشونت‌ها بوده‌اند و با کشته شدن چندین فلسطینی احتمال جنبش انتفاضه جدید می‌رود. این خشونت‌ها تا قلب اسرائیل نیز پیش رفت و حملات با سلاح سرد علیه یهودیان بیشتر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.