ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی اسماعیل گرامی مقدم با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی

حکم آزادی با قرار وثیقه اسماعیل گرامی مقدم توسط قاضی صلواتی صادر شده است. حکم غیابی پنج سال حبس او هم به امضای همین قاضی رسیده است.

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، عصر روز سه‌شنبه ۲۸ مهر ماه، با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد.

سایت کلمه با انتشار این خبر، گزارش کرده است که پزشکان زندان اوین و پزشکی قانونی از شهریور ماه درباره شرایط جسمی گرامی مقدم هشدار داده‌اند.

معصومه نبویان، همسر اسماعیل گرامی مقدم هم ساعاتی پیش از آزادی او در گفت‌و‌گو با روز آنلاین گفته است که «این زندانی سیاسی از ترکش‌های باقی‌مانده در بدنش از زمان جنگ ایران و عراق به شدت رنج می‌کشد و پزشکی قانونی حکم عدم تحمل کیفر برای او داده است.»

مقام‌های قضایی تا به حال مانع آزادی گرامی‌ مقدم شده بودند.

اسماعیل گرامی مقدم که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را هم دارد، در بند هفت زندان اوین در حبس بود.

او که بامداد روز جمعه ۲۶ تیرماه امسال و هنگام بازگشت به ایران، در فرودگاه امام خمینی بازداشت شده بود، پس از گذراندن ۴۵ روز در انفرادی، برای اجرای حکم پنج سال حبس که به صورت غیابی برایش صادر شده بود، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

گرامی مقدم به دنبال حوادث سال ۸۸ از ایران خارج شده بود. او در مالزی ساکن بود و گفته می‌شود که او برای تحصیل به خارج از کشور رفته بود.

حکم آزادی با قرار وثیقه اسماعیل گرامی مقدم توسط قاضی صلواتی صادر شده است. حکم غیابی پنج سال حبس او هم به امضای همین قاضی رسیده است.

بر اساس گزارش کلمه، گرامی مقدم هفته گذشته از ناحیه کتف دچار درد شدید شده است و به دنبال عکس‌برداری مشخص شده که ۱۵ ترکش ریز به جامانده از دوران جنگ ایران و عراق، در بدن او جابه‌جا شده‌اند.

گفته می‌شود گرامی مقدم به علت عوارض جراحت‌های ناشی از حضورش در جنگ میان ایران و عراق، بینایی خود را از دست داده است و مشکل تازه به نابینایی و سایر مشکلات جسمی او اضافه شده است.

ششم مهر ماه نیز سحام‌نیوز گزارش کرده بود که سر این زندانی سیاسی به دلیل نارسایی بینایی و برخورد با جسم سخت، برای دومین بار در زندان شکسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    وثیقه یک میلیارد تومانی ?!!