ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدرسه کودکان افغان در تهران

«انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده» با کمک صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)٬ شرایط تحصیل ۷۰۰ دانش‌آموز افغانستانی بدون شناسنامه را در ایران فراهم کرده است.

به تازگی «انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده» با کمک صندوق کودکان ملل متحد  (یونیسف)٬ شرایط تحصیل ۷۰۰ دانش‌آموز افغانستانی بدون شناسنامه را در ایران فراهم کرده است.  دانش‌آموزان در دو مدرسه دخترانه و پسرانه، در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل شده‌اند. این مدرسه‌ها که در منطقه شورآباد تهران واقع شده است، تنها امکان تحصیل دو درصد از دانش‌آموزان اتباع خارجی بازمانده از تحصیل را فراهم کرده است.
اواخر ارديبهشت‌ماه سال جاری آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران طی دستوری اعلام کرد هيچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرانی که به‌صورت غيرقانونی و بی‌مدرک در ايران حضور دارند، نبايد از تحصيل باز بمانند و همه آن‌ها بايد در مدارس ايرانی ثبت‌نام شوند. دستوری که اگر چه دیر صادر شد، اما می‌تواند تحولی بزرگ را برای مهاجران افغانستانی در ایران به همراه داشته باشد.

عکس: عادل پازیار / ایرنا

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.