ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر رئیس مجلس ایران به روسیه برای مذاکره درباره سوریه

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران جهت شرکت در نشست «غلبه بر منطقه، منازعات در دنیای فردا» به روسیه سفر کرد. او از نقش روسیه در جنگ سوریه پشتیبانی کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران جهت شرکت در نشست «غلبه بر منطقه، منازعات در دنیای فردا» به روسیه سفر کرد. او از نقش روسیه در جنگ سوریه پشتیبانی کرد.

علی لاریجانی: ما از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم.

علی لاریجانی پیش از ظهر روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر عازم سوچی شد تا در دوازدهمین نشست سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح با عنوان «غلبه بر منطقه، منازعات در دنیای فردا» شرکت کنند.

سفر رئیس مجلس ایران یک روزه است و قرار است در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز دیدار کند.

علی لاریجانی پیش از ترک تهران از نقش روسیه در رویدادهای سوریه تقدیر کرد و گفت: «ما از نقش‌آفرینی روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم، چرا که به درخواست قانونی دولت سوریه انجام شده است.»

روسیه از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه مداخله نظامی خود در سوریه را آغاز کرد. در این مدت روسیه با بمباران هوایی و سپس شلیک موشک‌های کروز از دریای خزر، مخالفان حکومت اسد را هدف قرار داده است.

لاریجانی در همین حال ائتلاف جهانی ضدداعش به رهبری آمریکا را در مبارزه با تروریسم در منطقه «بی‌تأثیر» دانست و گفت این ائتلاف «حتی تروریست‌ها در منطقه را جری‌تر کرده است».

به‌گفته رئیس مجلس ایران در نشست «غلبه بر منطقه، منازعات در دنیای فردا» در سوچی روسیه کشورهای مختلف حضور دارند و با توجه به بحران‌های مهم منطقه یکی از محورهای مهم بحث‌ها نیز مسائل منطقه است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، پیش از آغاز حملات هوایی روسیه در خاک سوریه گفته بود که تهران با مسکو در مبارزه با گروه «دولت اسلامی» (داعش) در خاورمیانه ائتلاف تشکیل نداده است.

در پی حملات روسیه رسانه‌های جهان از اعزام گسترده نیروهای نظامی ایران به سوریه خبر دادند. روسیه و ایران از هم‌پیمان‌های اصلی دولت بشار اسد هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    بسیار خوب ، بسیار خوب. برادر فشار اسد هم در مسکو هست . جمعتان جمع ! خوش بگذرد. تا سرمایه های ملت فتنه گر ایران هست و این نظام پربرکت هست بهره ببرید. خدا سایه این رهبر را از سر شما کم نکند. حالا که میروید ، دست خالی نباشید ، آنجا هزینه های برادر بشار اسد را فراموش نکنید . چشم آدم از دیدن چهره نورانی هر یک از برادران لاریجانی روشن می شود. به به به به ! آقا ، بپایید یک زمان امریکا وارد نشود . به برادر پوتین و دیگر حاکمان روسیه نگاه نکنید ، به این امریکا نمی شود اعتماد کرد. اگر مقام عضمای ولایت مسلمین جهان به حاکمان روس اعتماد می کنند برای سابقه خوشی است که در این 200 سال برای ملت فتنه گر ایران باقی گذاشته اند. وگرنه اعتماد نمیکردند. برادران چینی هم فراموش نشوند . رهبرشان در لندن است . چه استقبالی کردند ! به برادر فشار اسد سلام برسانید و یاد آوری کنید که کنفرانس 2+6 خلیج فارس ( ببخشید ، عربی ) را فراموش نکنند. برگشتنی با هزینه ملت فتنه گر ایران تا امارات عربی بروند و برای واگذاری سه جزیره به امارات و عربی کردن خلیج فارس یک امضایی بدهند ، سر راه بیایند تهران مقداری از دلارهای آزاد شده را هم بگیرند واگر دمشق امن بود بروند. خدا بفرمایش حضرت امام (رپ) این اسرائیل را از صفحه روزگار محو کند که انقدر مزاحم بشار و اعضای کنفرانس 6 + 2 خلیج فارس ( ببخشید ، عربی ) نشود. نگران نباشید ، ولی آقا با هزینه ملت ایران کلک اسرائیل را می کند تا خیال سران عرب آسوده شود. در واقع ایشان نابغه است ! خیلی بصیرت دارد. چشم حسود کور

  • nader

    رفته صورتحسابهای پوتین را از جیب مردم ایران پرداخت کند. پول هر گلوله و موشک را باید به روسها بپردازند.