ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایمیل‌های افشاشده رئیس سیا: با ایران مذاکره شود

وب‌سایت ویکی‌لیکس ایمیل‌های شخصی جان برنان، رئیس سازمان سیا آمریکا را افشا کرد. بخشی از این ایمیل‌ها نقطه‌نظرات او درباره رابطه با ایران است.

وب‌سایت ویکی‌لیکس ایمیل‌های شخصی جان برنان، رئیس سازمان سیا آمریکا را افشا کرد. بخشی از این ایمیل‌ها نقطه‌نظرات او درباره رابطه با ایران است.

جان برنان در کنار باراک اوباما در کاخ سفید

به‌گزارش شبکه ان‌بی‌سی آمریکا ایمیل‌های افشاشده توسط ویکی‌لیکس متعلق به چند سال هستند، از جمله به سال‌های پیش از برعهده گرفتن مسئولیت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا. با این حال گفته می‌شود هیچ یک از ایمیل‌ها حاوی اطلاعات محرمانه نبوده است.

این ایمیل‌ها سیاست‌هایی را در هشت سال پیش نشان می‌دهند که امروز نتیجه آن‌ها دیده می‌شود.

در یکی از این ایمیل‌ها به سال ۲۰۰۷، جان برنان که آن زمان مشاور انتخاباتی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری بود پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایران را مطرح کرده بود، کاری که دولت اوباما اکنون با توافق هسته‌ای با ایران آن را به انجام رساند.

جان برنان در یکی از این ایمیل‌ها نوشته است به‌رغم این‌که چه دولتی در ایران بر سر کار باشد واشنگتن باید راهی برای حیات مشترک با تهران بیابد.

او ایران را جزو «محور شرارت» ندانسته و از رئیس جمهوری آمریکا خواسته است تا در برابر ایران از یک سو پیشنهادهای تازه‌ای مطرح کند و از سوی دیگر سیاست توسل به زور را نیز از یاد نبرد.

با این حال رئیس سازمان سیا از حمایت ایران از اقدامات تروریستی و نزدیکی آن به گروه‌هایی چون حزب‌الله لبنان نوشته و گفته است این کشور به‌شکل مستقیم و غیرمستقیم در تروریسم جهانی نقش داشته است.

ویکی‌لیکس با اعلام این‌که در آینده ایمیل‌های دیگری را افشا خواهد کرد، گفته است جان برنان گاهی اوقات از نشانی ایمیل شخصی خود برای اقدامات امنیتی استفاده می‌کرده است.

سازمان سیا افشای ایمیل‌های شخصی جان برنان را محکوم کرد و آن را اقدامی مجرمانه دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    فدریکا موگرینی: بشار اسد جزیی از راه حل بحران سوریه است !! مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ضرورت حضور اسد در راه‌حلی برای سوریه، دست‌کم در ابتدای کار سخن گفت. او تاکید کرد که این حضور تنها برای گذار از یک دوره است. این سخنان کاملا نقطه مقابل مواضع وزیر خارجه آمریکاست !!