ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باهنر: مجلس دهم حتی نباید دست اصلاح‌طلبان معتدل بیفتد

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران می‌گوید اصولگرایان باید طوری عمل کنند که حتی اصلاح‌طلبان معتدل هم نتوانند به مجلس دهم راه پیدا کنند.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران می‌گوید اصولگرایان باید طوری عمل کنند که حتی اصلاح‌طلبان معتدل هم نتوانند به مجلس دهم راه پیدا کنند.

محمدرضا باهنر: اگر مجلس دهم دست اصلاح‌طلبان معتدل بیفتد فضا را دست تندروها می‌دهند.

به‌گزارش خبرگاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا باهنر شامگاه چهارشنبه ۲۹ مهر در جلسه ماهانه انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی با اشاره به همزمانی انتخابات مجلس دهم و انتخابات مجلس خبرگان گفت: «ما برای مجلس خبرگان رهبری نگرانی زیادی نداریم ولی چون مسأله بسیار مهم است برخی ممکن است خواب‌هایی ببینند.»

باهنر با اظهار امیدواری در «تعبیر نشدن خواب» این افراد افزود: «فعالان سیاسی باید برای هر دو مجلس جداگانه وقت بگذارند تا هیچ کدام تحت‌الشعاع دیگری قرار نگیرد.»

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان همزمان در هفتم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

محمدرضا باهنر از نزدیکی و وحدت اصولگرایان در انتخابات حمایت کرد و گفت: «در بسیاری از شهرها رقبای اصلاح‌طلب جدی داریم که فعال هستند، بنابراین ما اصولگرایان باید احساس ضرورت وحدت را بیشتر داشته باشیم که این موضوع در سطح کلان مطرح است.»

او گفت: «ما باید به یک سری نیروهای اصولگرا برسیم و بتوانیم آنان را کنترل کنیم تا مجلس دهم دست حتی اصلاح‌طلبان معتدل هم نیفتد.»

اتحاد فراگیر افراد و گروه‌های اصولگرا تقریباً در هیچ یک از انتخابات سال‌های اخیر ایران شکل نگرفته است و به‌رغم تبلیغات گسترده آن‌ها برای نزدیکی بیشتر، این گروه‌ها همواره در هیأت‌ها و دسته‌های گوناگون در انتخابات شرکت کرده‌اند.

نایب رئیس مجلس ایران درباره شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: «من خودم همیشه به اصلاح‌طلبان توصیه کردم که در میدان انتخابات حضور داشته باشند تا رقابت جدی داشته باشیم اما اگر مجلس دهم دست اصلاح‌طلبان معتدل هم بیفتد این دوستان نشان دادند که بعد از این‌که به قدرت می‌رسند فضا را دست تندروها دادند یا تندروها آنان را مصادره کرده‌اند.»

او گفت: «مجلس دهمِ اصولگرایی که باهنر و دوستانش در آن حضور نداشته باشند را ترجیح می‌دهیم به مجلس دهمِ اصلاح‌طلبی که ما در آن باشیم ولی در اقلیت باشیم.»

آیت‌الله احمد جنتی ٨٩ ساله و آیت‌الله محمد یزدی ٨۲ ساله، رئیس و نایب‌رئیس، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات از جمله نیروهای اصولگرا هستند. شورای نگهبان که مسئولیت تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخابات را دارد نیز از افراد اصولگرا تشکیل شده و اصلاح‌طلبانی که خواهان شرکت در انتخابات هستند از هم‌اکنون نگران آنند که صلاحیت کاندیداهایشان به تأیید این شورا نرسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    مادر امین انواری از مزاحمت نیروهای سپاه برای فرزند ۱۷ ساله اش خبر می دهد: "این دومین بار است. بار اول روز دستگیری امین بود. ۳ نفر از سپاه که کارت شناسایی هم نشان داده بودند و گفته بودند ما از سپاه هستیم هنگامی که پسرم از مدرسه می آمد سراغ او رفته بودند. امروز دوباره تکرار شده، این بار دو نفر بوده و پسرم را تهدید کرده اند. اولین بار پژوی ۴۰۵ نقره ای بوده و اسم دو نفرشان که پسرم کارت شان را دیده بود مقیمی و طاها رمضانی بوده و امروز سمند مشکی بوده، اسم یک نفرشان محمد علی مفتح." سوال می کنم چه تهدیدی کرده اند؟ می گوید: "وقتی پسرم از مدرسه بیرون آمده به زور او راسوار ماشین می کنند. می گویند جای تو و محل کار پدرت و خانه ات را بلدیم، باید مادرت را ساکت کنی و در اعتراضات شرکت نکند و مصاحبه نکند والا بلا سرتان می آوردیم". خانم فرح بخشی می گوید که فرزندش شماره ماشین سمند را یادداشت کرده؛ ماشین با شماره ۲۷ الف ۷۲۸ ایران ۲۲ بوده و دولتی پلاک قرمز. او می گوید: "تهدید می کنند و می گویند باید مادرت را ساکت کنی. می خواهند مرا بترسانند. دارند ما را تهدید می کنند اما من نمی ترسم من حرف میزنم. خواهش میکنم از شما که اطلاع رسانی کنید. دارند تهدید خانوادگی می کنند. من فقط حق بچه ام را می خواهم، آزادی بچه ام را می خواهم که بی گناه در زندان است، در انفرادی است. می خواهند به زور مرا ساکت کنند. تا بچه ام آزاد شود ساکت نخواهم شد. صدای مرا به گوش مجامع بین المللی حقوق بشر برسانید. بچه من هیچ کاری نکرده در زندان است و ما را خانوادگی تهدید کرده اند. در جریان باشید هر اتفاقی برای خانواده من، همسرم، پسرم، خودم و امین بیفتد مسئولیت با سپاه است." امین انواری، فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر است.