ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حجاج مشکوک به کرونا ویروس به قرنطینه منتقل شده‌اند

حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می‌گوید هیچ موردی از کرونا ویروس در بین حجاج ایرانی بازگشته از عربستان سعودی دیده نشده اما افراد مشکوک به قرنطینه برده شده‌اند.

حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می‌گوید هیچ موردی از کرونا ویروس در بین حجاج ایرانی بازگشته از عربستان سعودی دیده نشده اما افراد مشکوک به قرنطینه برده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وزیر بهداشت ایران ضمن اعلام این خبر افزود: «با توجه به این‌که ملزم به ارائه گزارش به سازمان بهداشت جهانی هستیم در صورت مشاهده اولین مورد ابتلا، اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.»

حسن هاشمی همچنین گفت: «زائران باید توجه داشته باشند مسأله مهم در پیشگیری از بیماری‌ها رعایت بهداشت فردی و تهیه آب و غذا از محل‌های معتبر بهداشتی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها است.»

عفونت کرونا ویروس یا ویروس «مرس» به نام «سندروم تنفسی خاورمیانه» نیز شناخته می‌شود.

نخستین مورد شناسایی شده این بیماری مربوط به فردی بود که مدتی در عربستان و هند به‌سر برده بود.

ویروس کرونا پیش از همه موجب از کار افتادن کلیه و ذات‌الریه شدید می‌شود. این ویروس با حمله به ریه‌ها و ایجاد انسداد در راه‌های تنفسی، عفونت‌های حاد گوارشی، اختلالات قلبی و عروقی و با علائم کاملاً مشابه به سرماخوردگی و آنفولانزا جان افراد را نشانه می‌گیرد.

در خردادماه سال گذشته محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از درگذشت اولین بیمار ایرانی مبتلا به ویروس کرونا در کرمان خبر داد. بیمار زنی ۵۳ ساله بوده که پس از چهار روز بستری بودن، هشتم خرداد در بیمارستان درگذشت.

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش، از ابتلای ۱۵۷۰ تن به کرونا ویروس و مرگ ۵۵۵ نفر از آن‌ها در کره جنوبی و عربستان خبر داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.