ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکاف در کنگره احزاب محافظه‌کار اروپا بر سر بحران پناهندگی

در کنگره احزاب محافظه‌کار اروپا در مادرید آنگلا مرکل بر رفتار انسانی با پناهجویان تأکید کرد در حالی‌که ویکتور اوربان همه را فراخواند تا از «میراث اروپا» در برابر «هجوم پناهندگان» دفاع کنند.

در کنگره احزاب محافظه‌کار اروپا که در مادرید برگزار شد آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بر رفتار انسانی با پناهجویان تأکید کرد در حالی‌که ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان همه را فراخواند تا از آن‌چه «میراث» اروپا نامید در برابر «هجوم پناهندگان» دفاع کنند.

آنگلا مرکل و ویکتور اوربان در جریان در کنگره احزاب محافظه‌کار اروپا در مادرید

کنگره احزاب محافظه‌کار اروپا شامگاه پنج‌شنبه ۲۲ اکتبر / ۳۰ مهر در مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار شد و در آن نزدیک به سه هزار نفر، از جمله ۱۴ تن از رهبران محافظه‌کار کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ۱۱ کمیسر این اتحادیه شرکت کردند.

آنگلا مرکل در این کنگره از تقسیم عادلانه پناهجویان در بین کشورهای هم‌پیمان اتحادیه اروپا دفاع کرد و گفت باید به اردن، لبنان و ترکیه، کشورهای همسایه سوریه، در پذیرش پناهجویان سوری کمک کرد.

مرکل همچنین نسبت به موفقیت اروپا در حل بحران پناهندگی اظهار امیدواری کرد و گفت: «ما با همبستگی خود بر این چالش غلبه خواهیم کرد.»

صدراعظم آلمان افزود این اصل که «هر کس وارد اروپا شود، از این حق برخوردار است که به‌عنوان یک انسان با او رفتار شود» باید معتبر بماند.

آنگلا مرکل تأکید کرد که کسانی که به اروپا می‌آیند طبق کنوانسیون پناهندگان ژنو اجازه دارند که بمانند اما پناهجویانی که به دلایل اقتصادی وارد اروپا می‌شوند باید آن را ترک کنند.

او همچنین از محفاظت از مرزهای اروپا و مقابله با قاچاقچیان انسان دفاع کرد.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان «هجوم پناهجویان» را تهدیدی برای اروپا خواند. او گفت: «تنها ما نیستیم که با بحران پناهندگی مواجهیم (...) این یک جنبش پناهجویی، متعلق به مهاجران اقتصادی، پناهجویان و جنگجویان خارجی است.»

اوربان درجه خطر برای اروپا را بیش از آن دانست که تاکنون فکر می‌شد.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا و نخست‌وزیر پیشین لهستان از ناتوانی اروپا در دفاع از مرزهای خود سخن گفت. او همچنین خطاب به مرکل و اوربان گفت: «ما باید به این بحث بی‌معنی بین کسانی که می‌خواهند از مرزهای اروپا حفاظت کنند و کسانی که خواهان گشایش درها و همبستگی هستند، پایان دهیم.»

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز در سخنان خود از کمک‌های مداوم و طولانی‌مدت به پناهندگان حرف زد. او گفت: «بحران پناهندگی تا کریسمس پایان نمی‌یابد.» به‌گفته یونکر کمک به پناهجویان باید مسئولانه و «طولانی‌مدت» باشد.

رئیس کمیسیون اروپا افزود برای چنین منظوری به ۲,۳ میلیارد یورو نیاز است که تاکنون ۲۷۵ میلیون یورو آن تأمین شده است.

کنگره احزاب محافظه‌کار اروپا در مادرید سرانجام بر سر کمک اتحادیه اروپا به پناهجویان و در عین حال امنیت بیشتر مرزهای اتحادیه اروپا توافق کرد.

نمایندگان چند کشور شرکت‌کننده در این کنگره، بار دیگر در نشست ویژه‌ای که روز پنج‌شنبه در بروکسل برگزار خواهد شد، دیدار خواهند کرد. در نشست بروکسل رهبران آلمان، اتریش، بلغارستان، کرواسی، یونان، مجارستان، رومانی و اسلوونی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مقدونیه و صربستان از کشورهای غیرعضو شرکت می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.