ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجرای حکم شش سال زندان برای جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری

جعفر عظیم‌زاده با استناد به ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی و فعالیت مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات به مدت دو سال محروم شده است.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران برای اجرای حکم شش سال زندان احضار شد.

جعفر عظیم‌زاده- عکس از آرشیو

به گزارش سایت رسمی اتحادیه آزاد کارگران ایران، اتحاد، بر اساس ابلاغیه‌ای که از شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین صادر شده است، عظیم‌زاده برای اجرای حکم شش سال زندان باید خود را چهارم آبان به این شعبه معرفی کند.

این فعال کارگری ۱۰ اسفند ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به پنج سال زندان و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد.

او همچنین با استناد به ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی و فعالیت مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات به مدت دو سال محروم شده است.

جعفر عظیم‌زاده، از هماهنگ‌ کنندگان و امضاء کنندگان طومار اعتراضی ۴۰ هزار کارگر به علی ربیعی، وزیر کار است که در آستانه روز جهانی کارگر در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ دستگیر شد. او پس از ۴۶ روز بازداشت در بند ۲۰۹‌ اوین به قید کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

در حکم پنج صفحه‌ای دادگاه عظیم‌زاده به این اتهامات محکوم شده است: «تشکیل اتحادیه آزاد کارگران ایران»، «اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار»، «کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های آزاد کارگری»، «شرکت در تجمع روز جهانی کارگر سال ۸۸ در پارک لاله»، «هدایت کارگران در اعتراضات سال ۸۴»، «شکایت از سعید مرتضوی برای اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی از صندوق سازمان تأمین اجتماعی»، «نشست و ملاقات با دیگر تشکل‌های مستقل کارگری» و «اقدام به تشکیل و برنامه‌ریزی و مدیریت تجمعات کارگری در دولت جدید».

در شرح اتهامات عظیم‌زاده در حکم دادگاه آمده است که «نامبرده با افکار مارکسیستی به دنیا آمده است».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روزنامه حقوق بشری بین‌المللی – شماره 122

    […] اجرای حکم شش سال زندان برای جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگر… […]