ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علیرضا رجایی از زندان آزاد شد

علیرضا رجایی، فعال ملی- مذهبی و روزنامه‌نگار با پایان محکومیت‌اش از زندان اوین آزاد شد.

علیرضا رجایی، فعال ملی- مذهبی و روزنامه‌نگار با پایان محکومیت‌اش از زندان اوین آزاد شد.

علیرضا رجایی در روز چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی صبح امروز دوشنبه چهارم آبان‌ماه، پس از چهار سال و نیم حبس آزاد شده است.

علیرضا رجایی، عضو هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و مدیر انتشارات «گام نو» است. او در روز چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰، بازداشت و به چهار سال حبس محکوم شد.

رجایی در روزهای نخست پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۵ خردادماه ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود. او پیش‌تر از آن و در زمستان ۱۳۸۱ نیز بازداشت و به سه سال زندان و پنج سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی محکوم شده بود.

علیرضا رجایی، دانش‌آموحته علوم سیاسی در مقطع دکترا از دانشگاه تهران، عضو شورای فعالان ملی- مذهبی است و سردبیری نشریه ایران فردا را بر عهده داشته است. وی همچنین دبیر سیاسی بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلبان از جمله روزنامه‌های جامعه، توس، نشاط، عصر آزادگان و خرداد بود.

فشارهای نهادهای امنیتی به خانواده علیرضا رجایی پس از زندانی شدن اخیر او موجب شد تا همسرش لیلا لیاقت و فرزندانش ایران را ترک کنند. لیلا لیاقت در گفت‌وگویی با سایت «روز آنلاین» اعلام کرد که بازجویان با تماس‌های مکرر خانواده‌اش را آزار داده و از او خواسته بودند از همسرش جدا شود.

علیرضا رجایی، در انتخابات مجلس ششم به‌عنوان نماینده ائتلاف نیروهای ملی‌ - مذهبی کاندیدای مجلس از تهران شد و آرای لازم را کسب کرد، اما پس از باطل شدن ۷۰۰ هزار رأی حوزه انتخابیه تهران از سوی شورای نگهبان، از ورود به مجلس بازماند و غلامعلی حداد عادل به جای رجایی وارد مجلس شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.