ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سردار سلامی: سطح حضور ایران در سوریه بالا رفته

جانشین فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید جمهوری اسلامی بنا به درخواست و تعامل رسمی با دولت سوریه، در چهار سطح راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و فنی به ارتش اسد کمک می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید جمهوری اسلامی به درخواست رسمی دولت سوریه در چهار سطح راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و فنی به ارتش اسد کمک می‌کند.

حسین سلامی شامگاه چهارم آبان با حضور در صدا و سیما اذعان کرد که سپاه از همان ابتدای تحولات سوریه به حمایت از نظام این کشور برخاست. او گفت ما مشغول نوسازی و بازسازی ارتش سوریه و انتقال تجارب جنگی به فرماندهان آن هستیم: «کاری که ما در سوریه انجام می‌دهیم این است که استحکام سیاسی، روانی، اقتصادی و نظامی سوریه را که امروز خط مقدم مبارزه با استراتژی امریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آنهاست، تضمین کنیم.»

او در توضیح کمک‌های عملیاتی گفت: «به لحاظ تدبیر، سطوح میانی جنگ را مدیریت می‌کنیم که مستشاری سطح عملیاتی محسوب می‌شود و فرماندهان ما در طراحی راهبردهای عملیاتی برای غلبه بر دشمنان کمک می‌کنند.»

جانشین فرمانده سپاه یادآوری کرد که این کمک‌ها بر اساس درخواست‌ها و تعاملات رسمی با دولت سوریه انجام می‌گیرند.

سلامی می‌گوید نظام سوریه از چند ماه قبل که نوسازی و بازسازی ارتش خود را به کمک ایران در دستور کار قرار داد، از ایران درخواست کرد کمک مستشاری عمیق‌تری انجام دهد. او در توضیح افزایش تعداد سپاهیان و بسیجیان ایرانی در سوریه گفت: «لازم بود برای آموزش‌های درست در خود منطقه باشیم و میدان را از نزدیک ببینیم.»

ارزش استراتژیک سوریه

این توضیحات آشکار، ده روز پس از سفر علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران به سوریه و دیدار او با بشار اسد در دمشق ادا شده‌اند. آن زمان بروجردی گفت سوریه بخواهد نیرو می‌فرستیم.

شمار نظامیان و شبه‌نظامیان ایرانی که در سوریه کشته شده‌اند، طی دو هفته گذشته از ۲۰ نفر گذشته است. خبرگزاری فارس شامگاه دوشنبه چهارم آبان از کشته شدن یک دانشجوی بسیجی دیگر در حوالی حلب خبر داد.

سلامی می‌گوید تعداد "شهدای مدافع حرم" زیاد نیست منتهی نسبت به گذشته بیشتر به چشم می‌آید. او مستشاران ایرانی حاضر در سوریه را افراد صاحب نبوغی خواند که نکته مهم‌شان نفوذ و تسخیر قلب‌هاست.

به نظر می‌‌رسد این توصیف متوجه قاسم سلیمانی باشد که به "سردار عارف" شهرت دارد. به تازگی عکسی از او در رسانه‌های اصولگرا منتشر شد که گروهی سرباز دورش حلقه زده‌اند و در حال گرفتن سلفی هستند. از قرار معلوم این عکس در اطراف حلب گرفته شده است.

پس از کشته شدن حسین همدانی، فرمانده ارشد سپاه در سوریه که با تبلیغات و تشیع جنازه رسمی و پوشش گسترده خبری همراه شد، اخبار مربوط به کشته شدن سپاهیان و بسیحیان ایرانی در سوریه بیش از پیش رسانه‌ای می‌شود.

تا چندی پیش حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه کتمان و کشته شدن‌شان پنهان می‌شد، اما ظاهرا عملیات روسیه در سوریه و سفر بشار اسد به مسکو، بشارت تحولاتی را به جمهوری اسلامی داده است.

حسین سلامی در سخنان خود گفته که سوریه برای جمهوری اسلامی یک ارزش استراتژیک و فوق‌العاده دارد و امنیت جهان اسلام‌، امنیت ملی سوریه و امنیت ملی جمهوری اسلامی به یکدیگر گره خورده‌اند: «درک این مسئله واقعیت فلسفه حضور ما در سوریه محسوب می‌شود.»

از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون، بیش از ۶۰ نفر از اعضای سپاه‌ پاسداران در درگیری‌های این کشور کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نگام » ناگفته‌های ایران ما » » ایران از نقش‌آفرینی در سوریه چه می‌خواهد؟

    […] برای جمهوری اسلامی ارزشی استراتژیک دارد. حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران صراحتا می‌گوید کار […]

  • بابک

    همسویی و هماهنگی جمهوری اسلامی با روسیه، وابسته کردن کشور به حکومت آن کشور خطرهای بسیار دارد. حاکمان روسیه از حدود 200 سال به این سو همیشه چشم به کشور ما و خلیج فارس دارند. خامنه ای کشور را روز به روز به روسیه و چین وابسته تر می کند. این روزها وزیر ارتباطات روسیه آمده بود که موتور جستجوی ایمیل ایران به آن وصل شود ! امریکا مانند هر کشور دیگر منافع خود را میجوید ولی روسیه با سابقه ای بسیار بدتر درست در کنار ما است با هدف استراتژیکی که در بالا گفته شد. بدترین و خطرناکترین دشمن ما همین سران روس هستند. سران عرب پس از آنها ولی نه به آن اندازه خطرناک. دشمن تراشی و اصرار بر دشمنی و ستیزه با امریکا و اسرائیل جز زیان و خسارت چیزی برای ما نداشته. اصل موضوع این است که این حکومت بیش از هر عامل دیگر ، از ملت ایران احساس خطر می کند و مردم ایران را دشمن اصلی خود میداند. خامنه ای میگوید دشمن، بظاهر در باره امریکا میگوید ولی اصل دشمن همین مردم را میداند. در این یک زمینه درست فکر میکند. هر عاملی که به این حکومت در برابر مردم ایران یاری رساند خامنه ای با او دوست است و هرعاملی که ارتباط با آن زمینه ساز ایجاد فضایی برای رهایی مردم شود دشمن این حکومت تلقی میشود. اصرار بر دشمنی با امریکا و نزدیک شدن به حکومت روسیه از همین جهت است. البته امریکا هم نفع خود را می بیند . در روابط بین الملل کسی برای خشنودی خدا کار نمی کند. هرکس باید ببیند روابط با کدام قدرت یا کشور بنسبت بسود اوست. در ضمن این حکومت باید یک یا چند دشمن باشد که خامنه مدام از آن حرف بزند و شعار بدهد تا حرفی برای گفتن داشته باشد و بالاتر از آن کشور را در وضع فوق العاده و بحرانی نگه دارد تا در آن فضا مردم را کنترل و سرکوب کند، حقشان را زیرپا بگذارد و با این ترتیب به حکومت وغارت ادامه دهد. وگرنه ( گذشته از بیخردی نتانیاهو که از شعارهای خامنه ای و دارودسته اش سؤاستفاده می کند) اسرائیل دشمن ایران نیست و دولت بعثی سوریه عضو 6+2 خلیج فارس دوست ما نیست. حتا در این وضعیت دشوار هم تلویزیون حکومت بشار اسد بجای خلیج فارس میگوید خلیج ! یا تلویزیون المنار حزب اله حسن نصراله و حکومت غزه. اینها رفتارشان ضد ایرانی و همسو با سران عرب است.

  • جمهوریخواه

    فرستادن جنگجوی پاسدار به سوریهٔ مانند هر پدیده دیگر جوانب مثبت و منفی‌ دارد، اینکه تعدادی از آن مجموعه کم شوند و یا بعبارتی از هر دو طرف هلاک شوند ،یک جنبه قضیه است ولی آن روی سکه اینست که این مستشاران و جنگجویان صرف نظر از هر نتیجه ایی که در سوریه بدست اورند، در بازگشت به ایران، در راس امور سیاسی- اجتماعی- اداری- نظامی قرار خواهند گرفت و سرکوب و خشونت روانی‌ که تجربه کرده اند را در جامعه ایران به شکل خصمانه ایی اعمال خواهند کرد !

  • neda

    دیوان عالی کشور ايران حکم اعدام شهرام احمدی 28 ساله که در زندان گوهردشت کرج در حبس به سر می برند را به تأیید رساند. شهرام احمدی از سال 2009 در زندان به سر می‌برد. دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران او را به قتل امام جمعه سنندج متهم می‌کند. به گزارش خبرگزاری کردپا، ﺷﻬﺮﺍﻡ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﺯﻧﺪﺍنی ﻋﻘﻴﺪتی ﺩﺭ سال 2009 ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﺤﻞ ﺳﻜﻮﻧﺖ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ﺳﺎﻋﺖ 10 ﺷﺐ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻗﺒﻠﯽ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﯿﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﻧﻴﺮﻭﻫﺎی ﺍﻣﻨﻴتی ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺻﺎﺑﺖ ﭼﻨﺪ ﮔﻠﻮﻟﻪ از ناحیه کمر و ﺷﻜﺴت ﺑﻴنی ﻧﺎشی ﺍﺯ ﺿﺮﺏ ﻭ ﺷﺘﻢ نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات،ﻋﺎﺯﻡ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺷﺪ . ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﭼﻨﺪ ﺗﻦ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺑﻨﺪﯼ ﻫﺎی ﺷﻬﺮﺍﻡ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺳﺎﻝ 2009 ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﻣﺎﻩ ﻫﺎ ﺯﯾﺮ ﺷﮑﻨﺠﻪ ﻭ ﺑﺎﺯﺟﻮیی ﺩﺭ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎی ﺍﻧﻔﺮﺍﺩی ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺖ . ﺍﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺭ سال 2012 ﺩﺭ ﺷﻌﺒﻪ 28 ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺑﻪ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻗﺎﺿﯽ « ﻣﺤﻤﺪ ﻣﻘﻴﺴﻪ » ﺩﺭ ﺩﺍﺩﮔﺎهی ﭘﻨﺞ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺍی ﻭ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻭﻛﻴﻞ ﺗﺴﺨﻴﺮﯼ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﻣﺤﺎﺭﺑﻪ ﺑﻪ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﻣﺤﻜﻮﻡ ﺷﺪ . ﺩﺭ اوائل سال 2015 ﺣﮑﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺷﻬﺮﺍﻡ ﺩﺭ ﺩﯾﻮﺍﻥ ﻧﻘﺾ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻌﺒﻪ 28 ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﻗﺎﺿﯽ ﻣﻘﯿﺴﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺣﮑﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺻﺎﺩﺭ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻭ ﺩﯾﻮﺍﻥ ﻋﺎﻟﯽ ﺣﮑﻢ ﺭﺍ ﺗﺎﯾﯾﺪ ﮐﺮﺩ . ﺷﻬﺮﺍﻡ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 2012 ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺷﺎﻫﺪ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ « ﺑﻬﺮﺍﻡ ﺍﺣﻤﺪی » ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﭼﻨﺪ ﺗﻦ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺧﻮﺩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺣﺎﻻ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ گوهردشت ﻛﺮﺝ ﻣﺤﺒﻮﺱ ﻭ ﺗﺒﻌﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺷﺪﻩ . به گفته فعالان حقوق بشر در كردستان، ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﺮ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﺯ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ به ﺸﺪﺕ ﺁﺳﻴﺐ ﺩﻳﺪﻩ ﻭ دچار ﺿﺮﺑﻪ ﻣﻐﺰﯼ ﺷﺪﻧﺪ . ﻣﺎﺩﺭ ﺷﻬﺮﺍﻡ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﺧﺒﺮ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﭘﺴﺮ ﮐﻮﭼﮏ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺣﮑﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﭘﺴﺮ ﺩﻭﻣﺶ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﺑﺪﻧﺶ ﻓﻠﺞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﺍﯾﻦ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻛﻠﻴﻪ ﻭ ﺭﻭﺩﻩ ﺭﻧﺞ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺑﺪﻟﻴﻞ ﻋﺪﻡ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺭﺳﻴﺪﮔﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﻣﺮﻳﺾ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺐ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺭﺩ ﺷﺪﻳﺪ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﺭﻧﺞ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ . گزارش شده که خانواده‌ی شهرام احمدی جهت پیگیری وضعیت پرونده‌ی قضایی‌اش امیدشان را از دست داده و از مردم خواستار کمک و یاری هستند. فعالان حقوق بشر کرد می گویند دستگاه امنیتی ایران بدون ارائه هیچگونه مدرک یا دلیلی این دو برادران فعال مذهبی که یکی از آنها را در سال 2012 اعدام کرد، را به دست داشتن در قتل امام جمعه سنندج متهم می کنند اتهامی که از سوی محکومین و خانواده اشان به شدت رد شده است. طبق این گزارش، ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ شهرام با اعتراض به حکم صادره خواستار ﺩﺍﺩﮔﺎﻫﯽ ﻋﺎﺩﻻﻧﻪ ﻭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﯼ ﻣﺘﻬﻢ ﺍﺯ ﻭﮐﯿﻞ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﺻﺪﺍ یشان ﺑﻪ جایی ﻧﺮﺳﯿﺪه است. طبق آمارهای رسمی، دستکم 30 زندانی کُرد به دلیل فعالیت‌های مذهبی زیر سایه اعدام بسر می‌برند.

  • naseem

    به این میگویند ایجاد اشتغال دولت اعتدال ؟!