ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل در ایلام سه کشته و یک مفقود بر جای گذاشت

بارش شدید باران در دو روز گذشته و سیلاب در استان ایلام جان یک نفر را گرفت و یک نفر دیگر نیز مفقود شده است.

بارش شدید باران در دو روز گذشته و سیلاب در استان ایلام جان سه نفر را گرفت و یک نفر دیگر نیز مفقود شده است. دیوار یک قلعه تاریخی نیز در جریان این سیلاب تخریب شد.

شدت باران در ۴۸ ساعت گذشته در استان ایلام بیشتر شده است.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، احمد کرمی، مدیرکل بحران استانداری ایلام امروز پنج‌شنبه ۷ آبان گفت که بارش‌های سیل‌آسا از شب گذشته مناطق مختلف استان ایلام را در برگرفته و همچنان ادامه دارد.

به‌گفته مدیرکل بحران استانداری ایلام در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۲۳۰ میلی‌متر باران در مرکز استان باریده که منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها شده است.

شاپور پولادی، معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت بر اثر جاری شدن سیل در استان ایلام تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر مفقود شده است. همچنین ساختمان‌ها، مسیرها و مراکز دولتی ۴۰ درصد خسارت دیده‌اند.

سرهنگ مهدی محمد کريمی، معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ايلام هم به خبرگزاری مهر گفته است که بارش باران ۲۰ خيابان اصلی شهر ایلام که در مسير سيل‌بندها قرار داشتند را تخريب کرده است.

او همچنين از آب گرفتگی پنج هزار منزل مسکونی و نقاط مختلف شهر خبر داد و افزود بر اثر اين سيل ۵۰۰ خودرو دچار خسارت جزيی و کلی شدند.

داراب بیرانوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز از قطعی آب در ۵۰ درصد از شهر ایلام سخن گفته است.

شدت باران از شب گذشته (چهارشنبه) در استان ایلام بیشتر شده است. بارش‌های شدید موجب تعطیلی مراکز آموزشی و بانک‌های شده و پروازهای فرودگاه ایلام نیز لغو شده‌اند. بسیاری از مردم در منازل خود محبوس شده و عده‌ای نیز سعی در تخلیه آب نفوذ کرده به واحدهای مسکونی خود دارند.

همچنین دیوار جنوبی قلعه تاریخی کنجانچم بر اثر بارش شدید باران و رعد و برق، تخریب شده است. این قلعه مهم‌ترین قلعه خشت و گلی استان ایلام محسوب می‌شود و در ۱۵ کیلومتری شمال شهر مهران و در جاده ایلام- مهران قرار دارد.

هواشناسی استان ایلام اوایل هفته جاری در مورد بارش باران و جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی معابر هشدار داده بود و از مسئولان خواسته بود تدابیر لازم را در این ارتباط اتخاذ کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.