ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی به مقر پناهندگان مجاهدین خلق در عراق

سازمان مجاهدین حلق اعلام کرد به مقر پناهندگان این سازمان در "کمپ لیبرتی" حمله شده است. این کمپ پناهگاه اعضای این سازمان در عراق، پس از بسته شدن "اردوگاه اشرف" است

سازمان مجاهدین خلق اعلام کرده است که به مقر پناهندگان این سازمان در "کمپ لیبرتی" حمله شده است. این کمپ پناهگاه اعضای این سازمان در عراق، پس از بسته شدن "اردوگاه اشرف" است که کانون اصلی استقرار آنها بوده است.

کمپ لیبرتی − این کمپ قبلا محل استقرار سربازان آمریکایی بوده است.

در اعلامیه سازمان مجاهدین خلق، که در شامگاه پنج‌شنبه ۷ آبان / ۲۹ اکتبر صادر شده، آمده است:

«بیش از ۸۰ موشک از انواع مختلف به لیبرتی اصابت کرده است که حفره‌هایی به عمق دو متر و قطر سه و نیم متر در اثر اصابت شماری از موشک‌ها ایجاد شده است. شدت انفجارها به حدی است که بسیاری از بنگال‌ها متلاشی و بسیاری از تیوال‌های حفاظتی سیمانی فرو افتاده یا درهم‌شکسته است. طبق خبرهای اولیه میزان خسارت و آتش‌سوزی در لیبرتی بسیار زیاد است. تعداد زیادی از بنگال‌ها آتش‌گرفته و مجاهدین با هر آنچه در توان دارند مشغول خاموش کردن آتش‌ها هستند.»

در این اطلاعیه اسامی تعدادی از کشته‌شدگان به این شرح اعلام شده است: «مهدی توکل، بهزاد میرشاهی، حسن اداوی، رجب محمدی، رضا وادیان، شریف ویسی، حسین سرو آزاد، احمد مسچیان، جاسم قصیر، ابوطالب هاشمی، حمید دهقان، کیومرث یوسفی، حسین گندمی و نیره ربیعی.»

در اعلامیه دیگری شمار کشته‌شدگان ۲۳ نفر اعلام شده و آمده است که حسین ابریشمچی از فرمانده‌های این سازمان و عضو شورای ملی مقاومت در شمار کشته‌شدگان است. رسانه‌های مجاهدین خلق همچنین گفته‌اند که ۲۲ تن از مجروحان به بیمارستانی در بغداد منتقل شده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که حمله شامگاه پنجشنبه، در مجاورت فرودگاه بین‌المللی بغداد صورت گرفته و کمپ لیبرتی هم مورد اصابت قرار گرفته است. این سازمان ضمن محکوم کردن این حمله، توضیح داده است که ۲۲۰۰ نفر از ساکنان این کمپ کسانی هستند که این کمیساریای عالی درگیر پرونده‌های مهاجرتی آنهاست.

پس از تعطیل شدن کمپ اشرف، اعضای مجاهدین خلق به کمپ لیبرتی منتقل شده‌اند و بسیاری از آنها منتظر انتقال به کشورهای دیگر توسط کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هستند.

مقامات عراقی نیز حمله شامگاه ۲۹ اکتبر به اردوگاه لیبرتی را تأیید کرده‌اند. پلیس بغداد اما گفته است که تعداد موشک‌های شلیک شده به سمت کمپ لیبرتی ۱۶ موشک بوده است. این در حالی است که رسانه‌های سازمان مجاهدین خلق گفته‌اند که ۸۰ موشک به سمت اقامتگاه لیبرتی شلیک شده است.

منابع محلی به رویترز گفته‌اند که این موشک‌ها از منطقه‌ای در غرب فرودگاه بغداد شلیک شده‌اند. یک مقام پلیس بغداد که به شرط ناشناس بودن با "فاکس نیوز" گفت‌وگو کرده، گفته است که موشک‌ها با اینکه از نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شده‌اند به قدری با فرودگاه فاصله داشته‌اند که نظم ترافیک هوایی و زمینی بر هم نخورد.

ایالات متحده آمریکا حمله موشکی به کمپ لیبرتی را "تروریستی" خواند. در بیانیه‌ای جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، این حمله موشکی را محکوم کرد و به خانواده‌های کشته شدگان تسلیت گفت. کری در بیانیه‌اش گفته است که دولت آمریکا با مقامات ارشد عراق در تماس است که اطمینان حاصل کند که همه کمک‌های پزشکی و اورژانسی لازم به قربانیان ارائه شود.

اردوگاه لیبرتی دو سال پیش نیز مورد حمله موشکی قرار گرفته بود. در جریان حمله پیشین ۵ نفر کشته شدند.

سازمان مجاهدین خلق این تصاویر را  از این حمله موشکی منتشر کرده‌اند:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این خود شیطان بزرگ بود که با تک تک افراد مستقر در اشرف قرار داد امضاء کرد مبنی بر تحویل سلاح و حفاظت از جان و مال آنها . ولی خیلی زود زیر قرار داد شان زدند و این بیچاره ها را به امان خدا میان عده ای گرگ صفت نوکر حلقه به گوش حکومت ننگین ایران رها کردند و الان هم هیچ مسئولیتی بر عهده نمی گیرند .

  • nader

    سیاستهای شکست خورده اوباما عملا شانسی برای دموکراتها در انتخابات اینده باقی نمیگذارد.

  • naseem

    هر وقت اخوندا به خارجیها باج بزرگی میدن در ازا پروانه کشتار فرزندانی از ایران زمین رو میگیرن.