ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۷۰ کودک پناهجو در دریای اژه غرق شده‌اند

همچنان هزاران نفر از پناهجویان تلاش می‌کنند تا از طریق مسیر خطرناک دریای اژه خود را به اروپا برسانند. سازمان «نجات کودکان» می‌گوید تنها در دو ماه گذشته بیش از ۷۰ کودک در این مسیر غرق شده‌اند.

همچنان هزاران نفر از پناهجویان تلاش می‌کنند تا از طریق مسیر خطرناک دریای اژه خود را به اروپا برسانند. سازمان بین‌المللی «نجات کودکان» می‌گوید تنها در دو ماه گذشته بیش از ۷۰ کودک در این مسیر غرق شده‌اند.

از ماه ژانویه سال جاری میلادی تا ماه اکتبر حدود ۵۶۰ هزار نفر از طریق دریا به یونان رفته‌اند که بسیاری از آن‌ها کودکان بوده‌اند.

در گزارشی که وب‌سایت سازمان بین‌المللی «نجات کودکان» منتشر کرده، آمده است که در میان این کشته‌شدگان هفت کودک جان خود را در روز چهارشنبه از دست داده‌اند.

در این روز قایقی با حدود ۲۸۰ سرنشین پناهجو در نزدیکی جزیره لسبوس یونان در دریای اژه غرق شد. در این رویداد به‌جز هفت کودک، دو بزرگسال نیز کشته و دست‌کم ۳۴ نفر مفقود شدند.

به‌گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) از ماه ژانویه سال جاری میلادی تا ماه اکتبر حدود ۵۶۰ هزار نفر از طریق دریا به یونان رفته‌اند که بسیاری از آن‌ها کودکان بوده‌اند.

فعالان حقوق بشر هشدار داده‌اند که عبور پناهجویان با زمستان و سرمایی که در پیش است خطرناک‌تر نیز خواهد شد.

کیت اوسالیوان، مدیر ارتباطات سازمان بین‌المللی «نجات کودکان» می‌گوید: «دیدن جنازه نوزادان و کودکان بر سواحل جزایر شاعرانه اندوهبار است.»

او می‌افزاید: «به‌رغم کوتاه بودن این مسیر، دریا همچنان خطرناک‌تر خواهد شد و ما متأسفانه بیشتر شاهد چنین مرگ‌های بی‌معنایی خواهیم بود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    درحقیقت این کودکان داوطلبانه در دریا غرق نشدند و هنگام تولد هم کسی به انها نگفت که در اینده نه چندان دور در دریا غرق خواهید شد. این کودکان نگون بخت در حقیقت قربانی اسلحه سازان و اسلحه فروشان و داغ نگه دارندگان اتش جنگ شدند. چه عاملی باغث میشود که کودکان گروه ۵+۱در همان دریا غرق نشوند و فقط تماشگران و شنوده گان این فاجعه باشند؟