ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان: آری یا نه؟

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان گفته است تقاضای برخی از پناهجویان افغانستانی که خودشان را از مناطق نسبتا امن این کشور به آلمان رسانده‌‌اند، غیرقابل قبول است.

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان گفته است تقاضای برخی از پناهجویان افغانستانی که خودشان را از مناطق نسبتاً امن این کشور به آلمان رسانده‌‌اند، «غیرقابل قبول» است. دولت آلمان برنامه دارد این موضوع را به طور جدی بررسی کند و روند تفکیک پناهجویانی را که باید برگردانده شوند تشدید کند.

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان

گفته می‌شود تا آخر ماه سپتامبر تعداد پناهجویانی که از افغانستان خود را به خاک آلمان رسانده‌اند به بیش از ۱۵ هزار نفر رسیده است. واسع عظیمی، پزشک افغانستانی در شهر هامبورگ در گفت‌وگو با رادیو زمانه می‌گوید که این برخورد دولت آلمان با پناهجویان افغانستانی قانونی نیست و با مقررات کنوانسیون حقوق بشر مغایرت دارد.

قرار است به این مناسبت برخی از ساکنان شهر هامبورگ تجمع اعتراضی برگزار کنند و از اخراج و بازگرداندن این آوارگان جلو‌گیری کنند.

عظیمی معتقد است دولت آلمان این‌گونه اعتراض‌ها را جدی خواهد گرفت: «در گذشته هم تجربه شده که اعتراض‌های مدنی نتیجه مثبت داده است.»

با این حال کسانی که مخالف افزایش تعداد پناهجویان در خاک آلمان هستند نیز کم نیستند. آن‌ها معتقدند پناهجویانی که بیشترشان از مناطق نسبتا امن کشور خود هستند باید به کشورشان برگردند و در بازسازی و آباد‌سازی کشور خود سهم داشته باشند.

اما گروه‌هایی هم هستند که در خطر بودن جان این پناهجویان را در بازگشت به کشور‌شان برجسته می‌کنند.

گفت‌وگو با واسع عظیمی را از اینجا بشنوید: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ستاره

    همه سوریه که آمده آلمان بعدهم همه افغانستان را منتقل کنند آ لمان خیال همه راحت می شود؟!