ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک گروه شیعه مسئولیت حمله به اردوگاه مجاهدین خلق را برعهده گرفت

خبرگزاری فارس به‌نقل از وثیق‌البطاط، رهبر گروه شیعه «جیش‌المختار» نوشت که این گروه مسئول حمله موشکی به اردوگاه لیبرتی، مقر نیروهای سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق است.

خبرگزاری فارس به‌نقل از وثیق‌البطاط، رهبر گروه شیعه «جیش‌المختار» نوشت که این گروه مسئول حمله موشکی به اردوگاه لیبرتی، مقر نیروهای سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق است.

تصویری از اردوگاه لیبرتی پس از حملات موشکی روز پنج‌شنبه. عکس از سایت سازمان مجاهدین خلق ایران

بنا به این گزارش، وثیق‌البطاط که از رهبران پیشین حزب‌الله عراق است گفته که گروه «جیش‌المختار» متشکل از «خانواده‌های قربانیان انتفاضه شعبانیه» است و بارها به مجاهدین خلق اعلام کرده که باید خاک عراق را هر چه سریع‌تر ترک کنند.

«جیش‌المختار» (ارتش مختار)، یک سازمان شبه‌نظامی شیعه در عراق است که وظیفه خود را مقابله با «فتنه‌های مذهبی» سنی‌ها می‌داند.

شامگاه پنج‌شنبه ۷ آبان / ۲۹ اکتبر سازمان مجاهدین خلق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به مقر پناهندگان این سازمان در «کمپ لیبرتی» حمله شده است.

بنا به این اعلامیه «بیش از ۸۰ موشک» به این اردوگاه شلیک شده و ۲۳ نفر از اعضای این سازمان در جریان آن کشته شده‌اند.

مجاهدین خلق گفته‌اند که حسین ابریشمچی، عضو شورای ملی مقاومت و برادر مهدی ابریشمچی، از رهبران این سازمان در میان کشته‌شدگان است.

رهبر گروه «جیش‌المختار» گفته است که مجاهدین خلق «به‌رغم تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی» اصرار بر «اشغال» بخشی از خاک عراق دارند و به همین دلیل آن‌ها «ناچارند» که به مجاهدین حمله کنند.

وثیق‌الطباط همچنین گفته است اگر مجاهدین خلق هر چه زودتر خاک عراق را ترک نکنند «احتمال تکرار این عملیات» وجود دارد.

به‌گفته کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ۲۲۰۰ نفر از اعضای مجاهدین خلق در «کمپ لیبرتی» در انتظار انتقال به کشورهای دیگر به‌سر می‌برند.

خبرگزاری فارس نوشته است که در جریان حملات موشکی شامگاه پنج‌شنبه به «کمپ لیبرتی» ۲۵ عضو سازمان مجاهدین کشته و ۲۰۰ نفر از آن‌ها زخمی شده‌اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران روز جمعه ۸ آبان / ۳۰ اکتبر حال سه تن از مجروحان حمله موشکی شب گذشته به لیبرتی را «فوق‌العاده وخیم» عنوان کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    حکومت اسلامی با بی اعتنایی امریکا عملا حکومت عراق و سوریه را برعهده گرفته و به کشتار و ترور سنی ها و مخالفین شیعه  پرداخته. کاریکه در ایران سالهاست انجام داده..... .....

  • حقیقتگو

    بله گروه شیغه با تیرکمان و شمشیر به کمپ مجاهدین حمله نکرد بلکه با موشک های روسی پوتین ساز واین جنایت با روان شدن قاقالی های اقای اوپاما به جیب علی خامنه ای میسر شد.