ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصویری از وضعیت پناهندگان در ترکیه

با قدم زدنی نه چندان طولانی در هر یک از شهرهای ترکیه با تصاویری روبه‌رو خواهیم شد که وضعیت دشوار زندگی پناه‌جویان در این کشور را به خوبی نشان می‌دهند.

بسته پیشنهادی سه میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به دولت ترکیه برای سازمان دادن پناهندگان و ایجاد کمپ‌های ویژه برای آنان چنین تصوری را ایجاد می‌کند که ترکیه کشوری امن و دارای قابلیت‌های اولیه برای پذیرش پناهندگان است.

سفر آنگلا مرکل به ترکیه و دیدار با نخست وزیر و رییس‌جمهوری این کشور و گفت‌وگو در مورد بحران پناهندگان به‌منظور جلوگیری از ورود آن‌ها به اتحادیه اروپا نه تنها راه حل مسئله پناهندگی نیست، بلکه هر چه بیشتر امنیت جانی و اقتصادی پناهندگان را متزلزل‌تر خواهد کرد.

جنگ‌طلبی حزب عدالت و توسعه، انفجارهای تروریستی ماه اکتبر و انتخابات پیش رو، ترکیه را به کشوری ناامن برای پناهندگان تبدیل کرده است. از سوی دیگر، پناهندگان در این کشور همواره با خطر خشونت‌ها نسبت به خارجی‌ها، نبودن منابع، حوادث کار و مواردی از این دست روبه‌رو هستند و حضور طولانی در چنین فضایی آثار مخرب جسمی و روانی به جای خواهد گذاشت.

با قدم زدنی نه چندان طولانی در هر یک از شهرهای ترکیه با تصاویری روبه‌رو خواهیم شد که وضعیت دشوار زندگی پناه‌جویان در این کشور را به خوبی نشان می‌دهند. تکدی‌گری، تن‌فروشی، تأمین خوراک از آشغال‌های شهر، تحمیل بی حقوقی مفرط از طرف کارفرماها به کارگران پناه‌جو و برخوردهای ضدانسانی با آن‌ها تنها نمونه‌هایی از این تصاویر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.