ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«باران اسیدی» در اهواز ۷ هزار نفر را به بیمارستان‌ها کشاند

«باران اسیدی» در شهر اهواز تا عصر روز جمعه ۳۰ آبان دست‌کم هفت هزار نفر را که تنگی نفس گرفته بودند راهی بیمارستان کرد. مسئولان وجود «باران اسیدی» را رد می‌کنند.

«باران اسیدی» در شهر اهواز تا عصر روز جمعه ۳۰ آبان دست‌کم هفت هزار نفر را که تنگی نفس گرفته بودند راهی بیمارستان کرد. مسئولان وجود «باران اسیدی» را رد می‌کنند.

روزنامه اعتماد در شماره روز شنبه ۹ آبان خود گزارشی از «باران اسیدی» دو روز اخیر در اهواز منتشر کرده و در آن نوشته است این باران که تنها سه میلی‌متر بود در ساعات اول سه هزار نفر را دچار مشكل تنگی نفس کرد و تا عصر جمعه آمار مراجعه‌كنندگان به بیمارستان به بیش از هفت هزار نفر رسید.

بنا به این گزارش، «باران اسیدی» در سال‌های ٩٢ و ٩٣ شمسی نیز تكرار شده است. در سال ٩٢ حدود ٢٢ هزار نفر و در سال گذشته حدود ۱۶ هزار نفر به دلیل تنگی نفس به مراكز درمانی مراجعه كرده‌اند.

اما مسئولان امر از دو سال اخیر تاکنون وقوع «باران اسیدی» را رد کرده‌ و گفته‌اند علت تنگی نفس چنین بارانی نیست.

ستاد بحران استان خوزستان «آلودگی فلرهای نفتی (دودكش)، سوزاندن مزارع نیشكر، سوزاندن لاستیك و زباله و گرده‌افشانی گیاهان» را چهار عامل اصلی در تنگی‌ نفس مردم عنوان کرده است.

میثم معزی، مدیریت امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشكی اهواز در این‌باره می‌گوید تاکنون این وضعیت کنترل نشده و «سه سال است كه هیچ اقدام تأثیرگذاری از سوی مسئولان مربوطه انجام نشده است و ما فقط خود را برای درمان مردم آماده می‌كنیم اما علت همچنان مبهم است.»

یك مقام آگاه از دانشگاه علوم پزشكی كه نخواست نامش اعلام شود نیز می‌گوید: «موضوعی را كه طی این سه سال می‌بینم این است كه مسئولان به شكل كاملاً عادی به این موضوع نگاه می‌كنند و گویی اتفاق ساده‌ای است كه رفع می‌شود.»

روزنامه اعتماد در گزارش خود افزوده است که از سال ٩٢ تاكنون هیچ نهاد نظارتی تخصصی برای بهبود این وضعیت در نظر گرفته نشده است و علت اصلی تنگی ‌نفس‌های مردم همچنان نامشخص است.

روز چهارشنبه ششم آبان به‌دلیل آلودگی هوا و «باران اسیدی» در اهواز یک نفر در بیمارستان گلستان این شهر جان باخت.

در این روز به دلیل گرد وغبار و آلوده شدن هوای اهواز بسیاری از مردم این شهر دچار مشکلات تنفسی شده و به بیمارستان مراجعه کردند.

شینا انصاری، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست ایران چندی پیش اعلام کرد که بر اساس بررسی داده‌های ۱۰ ساله ایستگاه‌های پایش هوا، اهواز آلوده‌ترین کلان‌شهر ایران است.

او گفت طی دوره ۱۰ ساله، غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در این شهر به‌طور متوسط سالیانه بیش از ۸۰ برابر حد مجاز بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.