ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله راکتی داعش در افغانستان شش کشته برجای گذاشت

مقام‌های دولتی ولایت ننگرهار اعلام کردند که بر اثر این حمله دست‌کم چهار نمازگزار نیز مجروح شدند.

پرتاب راکت از سوی افراد وابسته به گروه دولت اسلامی(داعش ) و اصابت آن به مسجدی در ولسوالی «اچین» در ولایت ننگرهار دست‌کم شش کشته برجا گذاشت.

مقام‌های دولتی ولایت ننگرهار اعلام کردند که بر اثر این حمله دست‌کم چهار نمازگزار نیز مجروح شدند.

اچین از ناامن ترین ولسوالی‌ها در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان به شمار می‌آید. علاوه بر طالبان، در این ولسوالی افراد وابسته به گروه داعش نیز حضور گسترده دارند.

در چند ماه گذشته ولایت ننگرهار واقع در مرز با پاکستان، پناهگاه اصلی نیروهای داعش در افغانستان بوده است.

مقام‌های امنیتی افغانستان می‌گویند احتمال می‌رود هدف اصلی پرتاب این راکت نیروهای امنیتی دولت افغانستان بوده اما بر اثر خطا در پرتاب راکت به مسجد اصابت کرده است.

به گزارش پلیس ننگرهار تاکنون دو مظنون اصلی در رابطه با این حمله بازداشت شدند که یکی از آن‌ها تبعه کشور افغانستان نیست.

در ماه‌های گذشته چند درگیری شدید بین نیروهای امنیتی افغانستان و افراد وابسته به داعش، در ولسوالی اچین رخ داده است که در پی آن چند نیروی نظامی این کشور نیز کشته شدند.

چندی پیش و در پی افزایش حضور نیروهای داعش در افغانستان، روسیه نیز نگرانی خود را از گسترش این نیروها در آسیای مرکزی اعلام کرد. آمریکا هم با استناد به همین مسئله حضور نیروهای خود در افغانستان را یک سال دیگر تمدید کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    باید از جناب راکت پرسید که چه کشوری اون رو ساخته و چه کسانی با چه پولی اون رو خریدند و چه کسانی اون رو به افغانستان حمل کردند و انهایی هم که این راکت رو شلیک کردند اجازه شلیک کردن و فلسفه شلیک کردنشون چی بوده؟ راکت سازان و راکت فروشان رو نمیشه پیدا کرد شاید راکته خودش بگه چطوری در افغانستان پیداش شده؟