ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات ترکیه از نگاه اقلیت

در این گزارش تصویری، مجموعه‌ای از تصاویر و نظرات سیاست‌مداران و طرفداران حزب اقلیت دمکراتیک خلق‌ها را در مورد انتخابات اول نوامبر / ۱۰ آبان می‌بینید

انتخابات پیش‌هنگام پارلمانی در ترکیه به پایان رسید و حزب عدالت و توسعه با کسب ۴ / ۴۹ درصد آرا می‌تواند دولت اکثریت تشکیل دهد. حزب جمهوری‌خواه خلق، حزب حرکت ملی و حزب دمکراتیک خلق‌ها با کسب بیشترین آرا در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

با توجه به خشونت‌های جاری در ماه‌های اخیر، ورود ترکیه به عرصه جنگ داخلی سوریه، سوءقصدهای تروریستی سوروچ و آنکارا و حمله به شهرهای کردنشین، تحلیل‌گران نزدیک به حزب دمکراتیک خلق‌ها انتظار داشتند که آرای این حزب کاهش یابد.

در این گزارش تصویری، مجموعه‌ای از تصاویر و نظرات سیاست‌مداران و طرفداران حزب اقلیت دمکراتیک خلق‌ها را در مورد انتخابات اول نوامبر / ۱۰ آبان می‌بینید:

حزب جمهوری‌خواه خلق با کسب ۴ / ۲۵ درصد آرا حزب دوم و حزب حرکت ملی با ۹ / ۱۱ درصد حزب سوم این انتخابات شد. حزب دمکراتیک خلق‌ها ۷ /۱۰ درصد آرا را کسب کرد و با فرستادن ۵۹ نماینده به مجلس ترکیه، پس از حزب جمهوری‌خواه خلق در رتبه سوم قرار گرفت.

حزب دموکراتیک خلق‌ها که با شعار حمایت از حقوق اقلیت‌ها وارد کارزار انتخاباتی شد، در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲ از سوی کنگره دموکراتیک خلق‌ها و چپگرایان حامی حقوق کردهای ترکیه شکل گرفت. این حزب در ماه مارس ۲۰۱۴ در در نخستین حضور سیاسی خود در انتخابات محلی و شورای شهر ترکیه در مارس ۲۰۱۴ شرکت کرد و در انتخابات پارلمانی ژوئن ۲۰۱۵ توانست با کسب ۱۳ درصد آرا وارد مجلس این کشور شود و خود را مطرح کند.

کاهش مجموعه رای‌های حزب دمکراتیک خلق‌ها نسبت به انتخابات دوره قبلی مجلس از نکات قابل توجه در این دوره از انتخابات بود. با برگزاری دوره اول انتخابات مجلس در روز ۷ ژوئن ۲۰۱۵ و کاهش آرا حزب عدالت و توسعه نسبت به دوره قبل به ویژه در کردستان ترکیه این حزب خیال تشکیل حکومت به‌صورت تک‌حزبی را از سر بیرون کرده بود. پس از این شکست، عدالت و توسعه با اعمال سیاست سرکوب، پیمان صلح خود و حزب کارگران کردستان را نادیده گرفت. کشتار و حمله به مناطق کردنشین افزایش یافت و تانک‌ها و هلیکوپترهای دولت ترکیه به شهرهای کردستان ترکیه حمله کردند.

همچنین تعداد زیادی از این شهرها از طرف نیروهای نظامی دولتی محاصره شدند. انتخابات اول نوامبر در چنین شرایطی و در برگزار شد که از چند روز پیش تعداد زیادی از مراکز حزب دمکراتیک خلق‌ها مورد حمله قرار گرفته بودند و قبل از آن نیز مرکز این حزب در آنکارا آتش زده شده بود. ده‌ها عضو و کادر این حزب دستگیر شدند. همچنین تعدادی از آن‌ها در بمب‌گذاری دهم اکتبردر آنکارا جان خود را از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.