ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادعای تسویه بخش اول بدهی‌های بابک زنجانی تکذیب شد

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی اعلام کرد که یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو مطالبات شرکت نفت از موکلش تسویه شد.

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی اعلام کرد که یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو مطالبات شرکت نفت از موکلش تسویه شد. وزارت نفت و بانک مرکزی گفته‌اند هنوز پولی واریز نشده است.

بابک زنجانی متهم است که نفت ایران را در زمان دولت پیشین فروخته اما پول آن را به وزارت نفت نداده است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وکیل بابک زنجانی گفت این تسویه حساب و تهاتر امروز، دوشنبه ۱۱ آبان صورت گرفته است.

به گفته کوهپایه‌زاده، مبلغ تسویه‌شده از سوی شرکت نفت توسط بانک مرکزی در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته بود و به‌عنوان یک بخش از مطالبات شرکت نفت از زنجانی محسوب می‌شد. بخش دیگر مطالبات به‌گفته رسول کوهپایه‌زاده مربوط به محموله‌های نفتی است که پیش‌فروش آن انجام شده است.

وزارت نفت ایران بدهی بابک زنجانی را دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو اعلام کرده است.

وکیل بابک زنجانی کل مبلغ واریزی شرکت نفت از طریق بانک مرکزی را یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو دانست که از این مبلغ، ۶۶۰ میلیون یورو توسط شرکت نفت برداشت و به پیمانکاران این شرکت پرداخت شده است. او گفت با کم کردن ۶۶۰ میلیون یورو را از کل مبلغ بدهی این بخش ۷۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو موجودی طلب نفت از بابت پولی که بانک مرکزی واریز کرده است خواهد بود.

کوهپایه‌زاده افزود از آن‌جا که ارزش اموال داخلی موکلش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده آن را به یورو تبدیل کرده‌اند که همان ۷۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو می‌شود. بدین ترتیب بخش نخست بدهی‌های بابک زنجانی تسویه و پرداخت شد.

این در حالی است که اصغر هندی، مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت اعلام کرد بابک زنجانی هنوز پولی واریز نکرده و شرکت نفت تا فردا سه‌شنبه منتظر می‌ماند.

همچنین محمدعلی کریمی، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی نیز تسویه حساب بابک زنجانی را رد کرد و گفت: « مدعیان باید از بانک کارگزاری که مدعی وصول این میزان طلب شرکت نفت هست، اسناد و مدارک مربوطه را به بانک مرکزی ارائه کنند تا صحت و سقم آن بررسی شود.»

او مطرح شدن تسویه حساب بابک زنجانی را  «مغلطه» خواند و افرود که این موضوع را باید منابع موثقی چون دادگاه یا بانک مرکزی تأیید کنند.

بابک زنجانی شنبه ۹ آبان در چهارمین جلسه دادگاه خود گفته بود که تا دو روز دیگر و در دو مرحله، از طریق یک بانک خارجی ضمانت‌نامه بانکی به مبلغ یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون یورو برای پرداخت بدهی‌های خود به وزارت نفت ایران پرداخت خواهد کرد.

وکیل زنجانی گفت موکلش هیچ‌گاه نگفته است که مطالبات را واریز نمی‌کند اما چون هم خود او و هم بانک‌هایش تحریم شده‌اند تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشوند نمی‌توانند پولی را انتقال دهند.

بابک زنجانی در دادگاه گفته بود: «این‌که مدام ژست‌هایی می‌گیرند و می‌گویند؛ آماده دریافت مطالبات هستیم، همه یک ژست سیاسی است زیرا ابزار وصول و شماره حساب برای وصول وجوه، وجود ندارد.»

رسول کوهپایه‌زاده درباره قسمت دوم بدهی موکلش که مربوط به محمولات نفتی است، گفت: «وکلای خارجی موکلم در حال تلاش برای صدور ضمانت‌نامه هستند و این کار روال قانونی خود را طی می‌کند.»

او از زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه موکلش اظهار بی‌اطلاعی کرد.

بابک زنجانی متهم است که نفت ایران را در زمان دولت پیشین فروخته اما پول آن را به وزارت نفت نداده است. مقامات دولتی از پرونده بابک زنجانی به عنوان «بزرگ‌ترین پرونده فساد قرن» یاد می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.