ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۵۸ میلیون یورو جریمه برای نقض تحریم‌های ایران

«دویچه‌ بانک» برای مصون ماندن از پیگرد قضایی ۲۵۸ میلیون دلار به دولت ‌آمریکا جریمه می‌پردازد. این ‌بانک تحریم‌های ایران و سوریه را رعایت نکرده‌ است.

مدیران «دویچه‌ بانک» برای مصون ماندن از پیگرد قضایی و مختومه شدن پرونده این بانک، پذیرفته‌اند که ۲۵۸ میلیون دلار به دولت ‌آمریکا جریمه بدهند. این ‌بانک تحریم‌های ایران و سوریه را رعایت نکرده‌ است.

«دویچه بانک» ‌آلمان باید به خاطر واریز هزاران مورد حواله برای مشتریان سوری و ایرانی خود، جریمه هنگفتی بپردازد. دپارتمان خدمات مالی نیویورک، چهارشنبه چهارم نوامبر، از توافق مقامات این بانک و دولت آمریکا برای پرداخت غرامت به ازای مصون ماندن بانک از پیگیرد قضایی خبر داد.

هم‌چنین توافق شده که شش نفر از کارکنان این بانک به دلیل مشارکت در واریز هزاران حواله‌ غیرقانونی برکنار شوند و منبعد نیز فردی مستقلی به عنوان ناظر‌، روند رعایت قوانین تحریم‌ها در «دویچه بانک» را کنترل کند.

۲۰۰ میلیون دلار این جریمه به دپارتمان خدمات مالی نیویورک پرداخت می‌شود و ۵۸ میلیون دلار باقی مانده به صندوق ذخیره فدرال می‌رود.

کارکنانی که در امر دور زدن تحریم‌های ایران و سوریه مشارکت داشته‌اند در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ نیز بیش از ۲۷۲۰۰ مورد حواله به حساب‌هایی در ایران، سودان، سوریه، لیبی و میانمار واریز کرده‌اند. معاملات غیرقانونی یاد شده، در اصل جریمه‌ای معادل ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار داشت.

آمریکا چند بانک بریتانیایی را نیز پیش از این به خاطر نقض تحریم‌ها جریمه‌های هنگفت کرده بود.

دو هفته قبل‌، بانک فرانسوی «کردیت اگریکول»، مجبور شد ۷۸۷ میلیون دلار برای نقض تحریم‌های ایران، سودان و کوبا بپردازد. در سال ۲۰۱۴ نیز دادگستری آمریکا بانک پاریباس را به ۹ میلیارد یورو جریمه محکوم کرد. «کومرتس بانک» آلمان نیز به خاطر همین بی توجهی در ماه مارس ۲۰۱۵ به یک میلیارد یورو جریمه محکوم شد.

کارکنان دویچه‌بانک در عین حال به پولشویی در روسیه نیز متهم شده‌اند. ممکن است این بانک به خاطر نقض تحریم‌های اقتصادی مربوط به کشمکش اوکراین نیز به جریمه محکوم شود.

به خاطر این رسوایی‌ها، دویچه‌بانک مجبور بوده در سه سال گذشته بیش از ۹ میلیارد یورو جریمه پرداخت کند. با وجود این هنوز نزدیک ۱۰۰۰ پرونده شکایت حقوقی از این بانک در دست بررسی هستند. مدیرعامل جدید دویچه بانک برای ترمیم این هزینه‌ها از حذف هزاران موقعیت شغلی در این بانک خبر داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.