ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی رهبری: ارکستر سمفونیک تهران در خطر فروپاشی قرار دارد

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در دولت احمدی نژاد هم از تنگناهای مالی گلایه کرده بود. علی رهبری این بار به حسن روحانی شکایت برده است.

علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران در نامه ای به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی اعلام کرده که ارکستر سمفونیک به دلیل کمبود بودجه در خطر فروپاشی قرار دارد. حسین نوش آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی می‌ گوید دولت مانع از تعطیلی ارکستر سمفونیک تهران می‌ شود.

علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران

علی رهبری در نامه اش به حسن روحانی نوشته است که محموعه ارکستر سمفونیک تهران هر هفته و گاهی حتی هر روز به دلیل نامشخص بودن بودجه «تهدید» به انحلال می شود.

علی رهبری اسفند ۱۳۹۳ به ‌عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران منصوب شد. این ارکستر که در دولت محمود احمدی نژاد به محاق افتاده بود، ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ با ۸۰ نوازنده و ۵۰ خواننده در تالار وحدت با سمفونی شماره ۹ بتهوون آغاز به کار کرد. اجراهایی با شرکت ماریان لاپشانسکی و دالیبور کاروای از اسلواکی و همکاری با ارکستر فیلارمونیک چین در اجرای سمفونی شماره پنج چایوکوفسکی از دستاوردهای ارکستر سمفونیک تهران در این چند ماه است.

علی رهبری در نامه اش به حسن روحانی به این دستاوردها اشاره می کند و می گوید بنیاد رودکی از این موفقیت ها غافلگیر شده و توانایی مدیریت ارکستر سمفونیک تهران را ندارد.

بهرام جمالی، مدیر عامل بنیاد رودکی می گوید: ««ما منتظر اعلام دقیق اعتبارات و بودجه ارکستر‌ها هستیم تا متناسب با آن برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام دهیم.»

او می گوید علی رهبری به عنوان یک هنرمند مستقل به رییس جمهوری اسلامی نامه نوشته است و مسئولیت این نامه با بنیاد رودکی نیست.

حسین نوش آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی علی رهبری را به صبر و حوصله دعوت کرده و گفته است: «با توجه به اینکه ارکستر بعد از سال‌ها تعطیلی و با بدهی‌های فراوان فعالیت خود را آغاز کرد، طبیعی است که مشکلاتی برای این ارکستر وجود داشته باشد؛ اما وزارت ارشاد و معاونت هنری و حتی شخص رییس‌جمهور به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد تا این ارکستر‌ها تعطیل شود.»

علی رهبری در دورانی که محمد حسین صفار هرندی وزارت ارشاد اسلامی را به عهده داشت نامه سرگشاده ای نوشت و از تنگناهای مالی گلایه کرد و سپس در اعتراض به بی توجهی مسئولان ایران را ترک کرد.

علی رهبری تحصیلاتش را در آکادمی موسیقی وین به پایان رسانده و در این مدت با بیش از ۱۲۰ ارکستر بین‌المللی در سراسر جهان همکاری کرده است. «خون ایرانی» روی سل از آثار شاخص او به شمار می آید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رحيم حداد

    آقاي رهبري اركستر را به اينجا كشاندند به نوازندگان پول ندادند ًخودشان ولي سر وقت آمد و پول خارجئ هايي كه دعوت ميكردند هم به همچنين ٦٢ نفر از اعضاي اصلي اركستر رفتند يا به وسيله ايشون اخراج شدند حالا كه پول خودشون دير شده اند