ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«در ایران سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نوزاد معلول متولد می‌شود»

انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی ایران گفت در مورد مسائل معلولان ضعف ساختار و قوانین در کشور وجود دارد. او از تولد سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نوزاد معلول در ایران خبر داد.

انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی ایران گفت در مورد مسائل معلولان ضعف ساختار و قوانین در کشور وجود دارد. او از تولد سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نوزاد معلول در ایران خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) رئیس سازمان بهزیستی در سمینار مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: «سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار زاد و ولد معلول در جامعه داریم و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از معلولیت‌ها ناشی از عوامل ژنتیکی هستند.»

انوشیروان محسنی‌بندپی با بیان این‌که ۲۰ هزار بیماری ژنتیکی وجود دارد که می‌تواند محدودیت و معلولیت ایجاد کند، به‌عنوان مثال گفت هم‌اکنون بیش از ۱۰ درصد جامعه ایران با بیماری دیابت مواجه است که می‌تواند باعث قطع عضو و نابینایی شود. همچنین تصادفات رانندگی که در ایران آمار بالایی دارد نیز موجب نقص عضوهای بسیار در افراد جامعه می‌شود.

به‌گفته رئیس سازمان بهزیستی در ایران راهبرد‌ها و استراتژی‌ها در این زمینه ضعف ساختاری و قانونی دارند و حمایتی صورت نمی‌گیرد.

عدم آگاهی مردم در مورد مسائل ژنتیکی و اجباری نشدن آزمایش‌های ژنتیکی پیش از ازدواج، از دیگر موارد منفی است که رئیس سازمان بهزیستی به آن‌ها اشاره کرد.

سال گذشته علی همت محمود‌نژاد، رئیس انجمن حمایت از معلولان گفته بود که در حال حاضر در ایران حتی یک دستگاه اتوبوس وجود ندارد که جایگاه معلولان داشته باشد. در هواپیماهای کشور نیز جایگاه ویژه معلولان تعریف نشده و عرض ورودی قطارها نیز متناسب با عرض ویلچر نیست. همچنین در مکان‌های دیدنی بسیاری از شهرها بالابر برای جا‌به‌جا کردن معلولان وجود ندارد و حتی یک اتاق خاص معلولان در هیچ‌کدام از هتل‌های ایران وجود ندارد.

وضعیت معلولان در ایران تنها بدین مسائل محدود نیست و آزار آن‌ها نیز بخشی از واقعیت امروز جامعه ایران است. در شهریورماه سال جاری اسناد و گزارش‌هایی از خانواده‌های معلولان ساکن آسایشگاهی در منطقه فردیس کرج منتشر شد که بر اساس این اسناد در این آسایشگاه معلولان با غل و زنجیر و سگ مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.