ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدیقه بلخی از خشونت علیه زنان در افغانستان می‌گوید

گفت‌وگو با صدیقه بلخی، در حاشیه کنفرانس جهانی منع خشونت علیه زنان

نسیم روشنایی - کنفرانس جهانی منع خشونت علیه زنان، از سوم نوامبر تا ششم نوامبر در شهر (لاهه) دنهاخ هلند برگزار شد. رادیو زمانه درباره این کنفرانس با صدیقه بلخی، مسئول بخش زنان در مجلس سنا افغانستان گفت‌وگویی داشته است.

« خوشبختانه در افغانستان خشونت‌ها علیه زنان پنهان نمی‌مانند و توسط رسانه‌های آزاد افغانستان به گوش مردم و مسئولین می‌رسند.» این سخن صدیقه بلخی، مسئول بخش زنان در مجلس سنای افغانستان است.

صدیقه بلخی،مسئول بخش زنان در مجلس سنای افغانستان

کنفرانس جهانی منع خشونت علیه زنان، از سوم نوامبر تا ششم نوامبر در شهر لاهه (دن‌هاخ) هلند برگزار شد. این کنفرانس با محوریت «وجود خانه‌های امن» در کشورهای آسیب‌پذیر شکل گرفته‌است. در این کنفرانس نمایندگان ۱۲۴ کشور شرکت کردند، که نمایندگان کشور افغانستان نیز یکی از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بودند. صدیقه بلخی، مسئول بخش زنان در مجلس سنای افغانستان نیز از جمله حاضران در این کنفرانس بود.

آمارها نشان می‌دهند که خشونت علیه زنان در افغانستان در سال‌های اخیر افزایش یافته است. صدیقه بلخی درباره افزایش خشونت علیه زنان در افغانستان به رادیو زمانه می‌گوید: «خشونت علیه زنان در افغانستان به مقیاسی که درباره‌اش تبلیغ می‌شود نیست.» به گفته او رسانه‌های آزاد افغانستان در آگاه‌سازی مردم و مسئولین نسبت به خشونت‌هایی که به زنان تحمیل می‌شود، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این درحالی است که ابراهیم داریوش، معتقد است ورود مدرنیزاسیون در حیطه زندگی مردم افغانستان باعث شده است تا آگاهی زنان از نابرابری های موجود افزایش یابد. در نتیجه، آنها علاقه‌مند هستند تا به بازتعریف هویت خود به شکل متفاوت از گذشته بپردازند و این تعریف متفاوت از خودشان باعث بروز واکنش از سوی سنت‌ها و ارزش‌های مسلط شده است.

به گفته ابراهیم داریوش، در افغانستان معمولاً زنانی مورد خشونت قرار می‌گیرند که در مقابل خواسته‌های ناعادلانه مردان خانه می‌ایستند. این زنان معمولاً تحصیل کرده‌اند، بیرون از خانه کار می‌کنند، یا این که دانش آموزان مکاتب و دانشگاه‌ها هستند.

رادیو زمانه درباره مسئله خشونت علیه زنان و حضور او در کنفرانس جهانی منع خشونت علیه زنان با صدیقه بلخی، مسئول بخش زنان در مجلس سنای افغانستان گفت‌وگویی داشته است.

این مصاحبه را در ادامه بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.