ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عبدالکریم لاهیجی از رئیس جمهوری فرانسه نشان ملی «شوالیه» گرفت

رئیس جمهوری گفت که فرانسه باید در سطحی دیپلماتیک در «محافظت از مدافعان حقوق بشر» دخالت کند و متعهد شد که از تمام فرصت‌ها برای این کار بهره گیرد.

عبدالکریم لاهیجی، رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، همراه با دو فعال حقوق بشر دیگر نشان ملی «لژیون دونور» را از فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه دریافت کرد.

عبدالکریم لاهیجی، صدیقی کبا و میشل بلوم در کاخ الیزه از فرانسوا اولاند نشان ملی لژیون دونور را دریافت کردند - عکس از سایت فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر

سایت فدراسیون بین المللی جامعه‌های حقوق بشر، جمعه ششم نوامبر/ ۱۵ آبان گزارش داد که فرانسوا اولاند در کاخ الیزه نشان ملی لژیون افتخار را به عبدالکریم لاهیجی، رئیس این فدراسیون به همراه صدیقی کبا و میشل بلوم، رؤسای افتخاری فدراسیون اعطا کرد.

در این مراسم رئیس جمهوری فرانسه با تمجید از شجاعت مدافعان حقوق بشری که جان خود را به خطر می‌اندازند، فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر را نماینده آن‌ها دانست.

اولاند همچنین گفت که فرانسه باید در سطحی دیپلماتیک در «محافظت از مدافعان حقوق بشر» دخالت کند و متعهد شود که از تمام فرصت‌ها برای این کار بهره ‌می‌گیرد.

میشل بلوم، وکیل دادگستری فرانسه و رئیس پیشین این فدراسیون از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۶، نشان «افسر اعظم»، صدیقی کبا، وکیل دادگستری سنگال و وزیر دادگستری این کشور و نیز رئیس پیشین فدراسیون از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ نشان «فرمانده» و عبدالکریم لاهیجی، وکیل دادگستری و رئیس کنونی این فدراسیون نشان «شوالیه» را دریافت کردند.

نشان ملی لژیون دونور بالاترین نشان افتخار ملی فرانسه است که از سال ۱۸۰۲ و زمان زمامداری ناپلئون بناپارت در سه رده داده می‌شود.

سومین رده این نشان، نشان شوالیه است که برای کمک‌های نظامی، فرهنگی، علمی یا اجتماعی به فرانسه و جهان به کسانی که شهروند فرانسه نیستند اعطا می‌شود.

این سه فعال حقوق بشر، توجه رئیس‌جمهوری فرانسه را به وضعیت ده‌ها تن از مدافعان حقوق بشر آنگولا که در حبس به سر می‌برند به ویژه در کشورهای آذربایجان، ایران، مصر جلب کردند و در ادامه گفتند «فعالیت نظام‌مند دیپلماسی فرانسه برای کسب آزادی این مدافعان» و به طور کلی محافظت از مدافعان حقوق بشر و آزادی دفاع از حقوق بشر در سطح جهان، دارای اهمیت است.

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در سال ۱۹۲۲ تأسیس شد و ۱۷۸ سازمان عضو در ۱۲۰ کشور دارد.

به تازگی سوهیر بالحسن و پاتریک بدُوَن، رؤسای این فدراسیون در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ و  ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ از رئیس جمهوری فرانسه نشان ملی لژیون دونور را دریافت کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • KAVEH

    عبدالکریم لاهیجی خودش از نویسندگان قانون اساسی حکومت اسلامی بود! این مرد موقع انقلاب چه کارهایی که نکرد! امروز باید هم جایزه بگیره از غربیها بخاطر اینهمه ایرانستیزی

  • منوچهر

    حد اقل عکس اقای لاهیجی را هم چاپ میکردید ونه تصویر دیگران

  • حقیقتگو

    بله ...بله...چقدر زشت چهره و اعمال گول زنانه امپریالیست فرانسه در قبال مردم ایران است که با دادن جایزه حقوق بشزی می خواهد خود را در بی گناهی در جرم و جنایتی که برعلیه نسل ایرانی مرتکب شذه است فقط با یک تکه کاغذ در قاب و با جملاتی گول زن و ساده لوحان پسند ثابت کند. جناب فرانسه جایزه حقوق بشزتان را ببینیم و یا فقط یک نمونه از ده ها نمونه قراداد اتومبیل سازی فرانسه با آخوندهاتون در ایران را. جایزه حقوق بشری تان را قبول کنیم یا کشتن شاهپور بختیار و فراری دادن قاتلینش بنفع قردادهای میلیاردی با آخوندهاتون؟ جایزه حقوق بشریتون را قبول کنیم یا جا و مکان دادنتون به قاتلین و فاسد کننده گان نسل ایرانی. چقدر باید کور و نابینا و تهی مغز باشیم که امپریالیست در صدد شستن چهره و دست های گناه کارش در بی گناهیست!