ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: از رسانه‌هایی که بذر ناامیدی می‌پاشند تشکر نمی‌کنم

روحانی در نمایشگاه مطبوعات گفت که برخی نشریات و رسانه‌ها با پول بیت‌المال اداره می‌شوند اما آن را علیه حاکمیت استفاده می‌کنند و با هزینه دولت علیه دولت رفتار می‌کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات گفت که رسانه‌ باید ابتدا واقعیت را بگوید و بعد به نقد برسد و سپس به مردم امید بدهد.

رئیس‌ جمهوری ایران، یکشنبه ۱۷ آبان با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات به نقش مطبوعات و رسانه‌ها و اهمیت بالا بردن «امید» در میان مردم و «نقد منصفانه» پرداخت و گفت: «انتقاد‌ها حق رسانه‌هاست، اما نقد منصفانه است و البته باید به نقد منصفانه نیز پاسخ مسئولانه داده شود».

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این که امروز «امید در سراسر کشور تبلور بیشتری دارد»، امید را  لازمه «پیاده شدن اقتصاد مقاومتی»، «سرمایه‌گذاری خارجی»، و «افزایش صادرات نفتی» دانست و اضافه کرد: «البته تعداد آن رسانه‌هایی که ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کنند بسیار اندک هستند. درعوض رسانه‌هایی که به نفع مردم کوشش می‌کنند، بسیارند. من از همه رسانه‌هایی که چه حامی هستند و چه منتقد تشکر می‌کنم. اما نمی‌توانم از رسانه‌ای و از کسانی که از اخلاق حرفه‌ای مطبوعات فاصله می‌گیرند تجلیل کنم. نمی‌توانم از رسانه‌هایی که بذر ناامیدی را در میان مردم می‌پاشند، تشکر کنم».

روحانی در انتقاد به عملکرد برخی از رسانه‌ها گفت: «متاسفانه برخی نشریات و رسانه‌ها که با پول بیت‌المال اداره می‌شوند، پول بیت‌المال را علیه حاکمیت استفاده می‌کنند و با هزینه دولت علیه دولت رفتار می‌کنند».

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات ایران با شعار «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» از شنبه ۱۶ آبان در مصلای تهران آغاز شد و جمعه ۲۲ آبان پایان خواهد یافت.

در این نمایشگاه حدود ۷۰۰ رسانه در ۹ گروه «عمومی و خانواده، دین و اندیشه، فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، آموزشی تخصصی، محلی و منطقه‌ای، مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها» و در قالب ۶۰۰ غرفه حضور دارند.

شماری از رسانه‌های محافظه‌کار و منتقد دولت روحانی مانند روزنامه‌های  کیهان و وطن‌امروز، خبرگزاری‌های فارس و تسنیم و هفته‌نامه ۹ دی  از حضور در این نمایشگاه انصراف دادند.

توقیف و تعطیلی مطبوعات در ایران

رئیس جمهوری ایران با تأکید بر این که «کلمه توقیف و تعطیل باید آخرین کلمه در یک رسانه باشد» به لزوم داشتن «نظام مطبوعات با قوانین روشن» اشاره کرد و گفت: «هر مأمور امنیتی معیار مطبوعات نیست».

روحانی در ادامه از مصونیت برخی از رسانه‌ها از تعطیلی و توقیف انتقاد کرد و گفت: «نمی‌توان در یک کشور برخی رسانه‌ها برای همیشه از تعطیلی و توقیف مصون باشند و حاشیه امنی داشته باشند و نه تنها هرچه می‌خواهند بنویسند که نقش پلیس مخفی را ایفا کنند به طوری که از برخی نشریات می‌توان فهمید فردا چه کسی بازداشت یا توقیف می‌شود و ریختن آبروی چه کسی در دستور کار است».

ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های روزنامه‌نگاران در جهان و نقض کننده آزادی بیان و مطبوعات به شمار می‌آید.

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۵ سازمان گزارشگران بدون مرز، در میان ۱۸۰ کشور، ایران از حیث آزادی مطبوعات در رتبه ۱۷۳ قرار دارد.

سازمان خانه آزادی نیز در گزارشی که ۱۰ اردیبهشت ۹۴ منتشر کرد اعلام کرد که جایگاه ایران از نظر آزادی مطبوعات در میان ۱۹۹ کشور در رتبه ۱۹۱ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    به دنبال پخش یک برنامه تلویزیونی به نام «فیتیله» از شبکه 2 صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران که در آن به نحوی به ترک های آذربایجانی توهین شده بود، فعالان مدنی و سیاسی آذربایجان در شبکه های اجتماعی برای برگزاری تظاهراتی مسالمت آمیز در روز دوشنبه 8 نوامبر در همه شهرهای آذربایجان ایران فراخوان دادند. در برنامه تلویزیونی «فتیله»، که اغلب فعالان فرهنگی- مدنی و فریهختگان ترک آذربایجانی آن را توهین آمیز تلقی کردند، یک پسر بچه ترک و پدرش قصد دارند هتل محل اقامت خود را ترک کنند. مسئول هتل از پسر بچه ترک و پدرش می پرسد به چه دلیل می خواهند هتل را ترک کنند؟ آنها با لهجه غلیظ ترکی می گویند چون بوی بدی از هتل می آید . بعد مسئول هتل می فهد که پسر بچه ترک آذربایجانی با برس دستشویی(فرچه) دندان هایش را مسواک می زده و بوی بد هتل به این دلیل بوده است. در این برنامه مسئول هتل اسپری خوش بو کننده به دهان بسر بچه می زند و آدامسی نیز برای رفع بوی بد دهان به آنها تقدیم می کند.!! فعالان ترک آذربایجانی از این برنامه، بویژه که هنرمندان آن نقش خود را به زبان فارسی و با لهجه ترکی ایفا می کردند، بشدت انتقاد کردند، و آن را نوعی آموزش نژادپرستی با تبلیغات تحقیر آمیز آنتی ترک به کودکان علیه ترک های آذربایجان تلقی کردند.

  • Farid

    – قاضی گفت که شما سنی بودن‌تان جرم است و این اولین جرمی است که مرتکب شدید. دومین جرم‌ کرد بودن‌تان است. اقدام تبلیغی هم کردید علیه جمهوری اسلامی و این سه جرم نابخشودنی است که مرتکب شدید. فقط سنی بودن‌تان جرمش اعدام است چه برسد به این‌که کرد هم هستید و تبلیغ هم کردید علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. شهرام احمدی، زندانی سیاسی اهل سنت کرد که به اعدام محکوم شده و در روزهای گذشته حکم اعدامش در دیوان عالی کشور تایید شد، این صحبت‌ها را در یک دادگاه پنج دقیقه‌ای از قاضی مقیسه شنیده است. احمدی از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت است و در زندان به سر می‌برد. حکم اعدام این زندانی ابتدا به وکیل او ابلاغ شده و اکنون به اجرای احکام رفته است !

  • faryad

    محمد سعید منتظر المهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به گزارشاتی از «عدم رعایت حجاب و عفاف در قم» گفت که گشت‌های ارشاد ۴۰ برابر شده است.!!