ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اژه‌ای: خبر بازداشت سرشبکه‌های اجتماعی در قزوین کذب است

محسنی اژه‌ای درباره بازداشت‌های اخیر خبرنگاران، ارتباط این افراد را «با فرد خاصی» تکذیب کرد و گفت همه افراد بازداشت شده خبرنگار نیستند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران خبر بازداشت مدیران شبکه‌های اجتماعی در قزوین را «کذب» خواند و درباره بازداشت‌های اخیر خبرنگاران گفت که «همه افراد بازداشت شده خبرنگار نیستند».

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ظهر یکشنبه ۱۷ آبان، درباره خبر دست‌گیری و بازداشت تعدادی از مدیران گروه‌های‌ فعال در شبکه‌های اجتماعی در شهر قزوین گفت که این خبر «کذب» است و توضیح داد: «بنده با دادستان تماس برقرار کردم و اوضاع را جویا شدم که ایشان هم چنین خبری را رد کردند.»

اژه‌ای در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که پرسید «آیا عضویت در شبکه تلگرامی یک رسانه وابسته به دولت انگیس جرم است» گفت که این شبکه‌ها «هیچ وقت قصد خیر درباره ایران ندارند» و توصیه کرد که کاربران «دقت کنند».

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه درباره عضویت کاربران ایرانی در این شبکه‌ها گفت: «هر چند ممکن است این کار در نگاه اول ظاهر مجرمانه نداشته باشد، اما در ‌‌نهایت موجب گرفتاری برای خودشان خواهد شد».

خبرگزاری تسنیم که به سپاه پاسداران نزدیک است، عصر شنبه شانزدهم آبان‌، به نقل از سپاه صاحب‌الامر قزوین اعلام کرد که مدیران ۱۷۰ گروه‌ فعال شبکه‌های اجتماعی و مجازی موبایلی در شهر قزوین بازداشت شدند.

در این گزارش اتهام این افراد «فعالیت در حوزه‌های ضدامنیت اخلاقی»، «تسهیل شیوه دست‌یابی کاربران به مطالب مستهجن از طریق راه‌اندازی گروه در شبکه‌های موبایلی»، «انتشار متون مبتذل و مستهجن» و «انتشار مطالب توهین آمیز به قومیت‌ها و چهره‌های شاخص ملی و مذهبی» عنوان شده است.

محسنی اژه‌ای، هم‌چنین درباره بازداشت‌های اخیر خبرنگاران، ارتباط این افراد را «با فرد خاصی» تکذیب کرد و گفت همه افراد بازداشت شده خبرنگار نیستند.

طی هفته گذشته، تعدادی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب بازداشت شدند. عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت محمد خاتمی، احسان مازندرانی، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان، آفرین چیت‌ساز، ستون‌نویس روزنامه ایران و سامان صفرزایی، خبرنگار ماهنامه اندیشه پویا، از جمله این روزنامه‌نگاران هستند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در واکنش به این بازداشت‌ها، چهارشنبه ۱۳ آبان در جلسه هیأت دولت گفت که نباید از واژه «نفوذ دشمن» سوء استفاده شود و نباید به این بهانه برای افرادی پرونده سازی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.