ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اپوزیسیون میانمار خود را پیروز انتخابات اعلام کرد

سخنگوی اپوزیسیون میانمار برآورد کرده که ۵۰ تا ۸۰ درصد از آرای ۱۴ ایالت این کشور به نفع حزب لیگ ملی برای دموکراسی بوده باشد.

مخالفان میانمار به رهبری آنگ سان سوچی اعلام کردند که ۷۰ درصد رأی‌های شمارش شده تا به این ساعت به آن‌ها اختصاص دارد.

هواداران حزب لیگ ملی برای دموکراسی میانمار در بیرون دفتر این حزب در شهر یانگون با پرچم‌های سرخ در انتظار اعلام رسمی پیروزی این حزب

خبرگزاری آسوشیتدپرس، دوشنبه ۹ نوامبر/ ۱۸ آبان گزارش داد که وین هتاین، سخنگوی حزب لیگ ملی برای دموکراسی می‌گوید نزدیک  به ۷۰ درصد از آرای شمارش شده انتخابات به این حزب اختصاص دارد.

سخنگوی حزب اپوزیسیون میانمار تخمین می‌زند که ۵۰ تا ۸۰ درصد از آرایی که مردم میانمار در ۱۴ ایالت این کشور به صندوق‌ها ریخته‌اند به نفع حزب لیگ ملی برای دموکراسی بوده است.

روز گذشته مردم میانمار برای اولین بار پس از ۲۵ سال به پای صندوق‌های رأی رفتند.

نتیجه نهایی انتخابات سراسری میانمار پس از گذشت ۳۶ ساعت از پایان زمان اخذ رای اعلام خواهد شد.

شو مان، رئیس مجلس سفلی با پذیرش شکست در برابر حزب لیگ ملی برای دموکراسی، این پیروزی را به آنگ سان سوچی، رهبر این حزب تبریک گفت.

سخنگوی حزب سوسیال دموکرات لیگ ملی برای دموکراسی می‌گوید این حزب بیشترین رأی را در ایالت‌های کلیدی کسب کرده است و احتمال می‌دهد که آرای موافق این حزب در ایالت‌هایی که اقلیت‌ها در آن ساکن‌اند کمتر از مرکز و بین ۷۰ تا ۵۰ درصد باشد.

بر اساس قانون اساسی میانمار، اقلیت مسلمان این کشور حق رأی ندارند.

نتیجه نهایی این انتخابات باید به تأیید کمیسیون اتحادیه انتخابات برسد.

چنان‌چه، این حزب اکثریت مطلق آرا را کسب کند، رهبر این حزب به دلیل آن‌که همسری غیربرمه‌ای دارد نمی‌تواند به ریاست جمهوری برسد.

خانم آنگ سان سوچی، رهبر حزب اپوزسیون دولت نظامی میانمار از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۰ در حصر خانگی بود.

به  خانم سوچی به عنوان یکی از مشهورترین مبارزان در حبس از سال ۱۹۹۰ تا کنون جوایز بسیاری تعلق گرفته است که از آن جمله می‌توان از جایزه صلح نوبل سال ۱۹۹۱ نام برد.

هواداران حزب آنگ سان سوچی، پس از پایان زمان رسمی اخذ رأی در بیرون دفتر این حزب در شهر یانگون با پرچم‌های سرخ در انتظار اعلام رسمی پیروزی حزب لیگ ملی برای دموکراسی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.