ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تقدیر دولت فرانسه از عبدالکریم لاهیجی در آستانه سفر روحانی به پاریس‎

ایرج ادیب‌زاده - اهمیت سملبلیک تقدیر از فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و شخصیت‌های اصلی آن در چیست؟

 ششم نوامبر ۲۰۱۵ روز مهمی برای روسای پیشین و کنونی فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر بود .در فاصله ده روز به سفر  حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی به پاریس، فرانسوا اولاند در کاخ الیزه نشان ملی «لژیون دونور» یا نشان ملی افتخار فرانسه را به عبدالکریم لاهیجی، رییس این فدراسیون و به صدیقی کیا و میشل بلوم روسای پیشین این نهاد اعطا کرد.

در این مراسم رییس جمهوری فرانسه با ستایش از شجاعت مدافعان حقوق بشری که جان خود را به خطر می‌اندازند، فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر را نماینده آن‌ها دانست و گفت فرانسه باید در محافظت از مدافعان حقوق بشر در سطحی دیپلماتیک دخالت کند. از سوی دیگر در آستانه سفر ۱۶ نوامبر حسن روحانی به پایتخت فرانسه و دیدارش با فرانسوا اولاند در الیزه، تعدادی از روزنامه‌نگاران در ایران بازداشت شده‌اند و موج اعدام‌ها و سرکوب جامعه مدنی در ایران ادامه دارد.

پرسش‌‌هایی که رادیو زمانه با آقایان عبدالکریم لاهیجی رییس فدراسیون جامعه‌های حقوق بشر و مرتضی کاظمیان روزنامه‌نگار در میان می‌گذارد از این قرارند:

  • شما در دیدارهایتان با مقامات سیاسی از کشورهای مختلف در رابطه به ایران به آنها چه توصیه‌هایی می‌کنید، مخصوصا در دوره موسوم به پسابرجام؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.