ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک دانش‌آموز دیگر در ایران خودکشی کرد

در پی خودکشی اخیر یک دانش‌آموز ۱۱ ساله در آذربایجان غربی، اکنون خبر از خودکشی یک نوجوان ۱۴ ساله در مازندران می‌رسد. در ایران آماری از خودکشی کودکان و نوجوانان در دست نیست.

تنها پس از گذشت دو هفته از خودکشی دو دانش‌آموز در استان آذربایجان غربی و تهران، یک دانش‌آموز دیگر در استان مازندران خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

به گزارش خبرآنلاین، این دانش‌آموز که فرشاد نام دارد ۱۴ سال سن داشته و روز ۱۷ آبان پس از بازگشت از مدرسه، خود را از پنکه سقفی اتاقش حلق‌آویز کرده است. این اتفاق در شهر «رستم‌کلا» واقع در استان مازندران رخ داده است.

خبرآنلاین نوشته: «فرشاد بعد از بازگشت از مدرسه و صرف ناهار به اتاقش رفته اما پس از گذشت حدود چهار ساعت، وقتی غیبت او مشکوک به نظر رسید خانواده‌اش او را به حالت حلق‌آویز در اتاق یافتند.»

بر پایه این گزارش، نوشته‌ای از «فرشاد» به دست آمده‌ اما هنوز هیچ‌کس از متن این نوشته خبر ندارد. گویا خانواده «فرشاد» وقتی او را حلق‌آویز یافته‌اند نوشته‌ای را در دستش یافته‌اند.

ششم آبان جاری نیز هاوری قادرشوان، دانش‌آموز ۱۱ ساله در شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی خود را حلق‌آویز کرده و به زندگی‌اش پایان داده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پدر هاوری در مراسم تشییع پیکر او گفته است صبح روز حادثه، هاوری به پدر و مادرش گفته بود که مدرسه برای خرید تجهیزات از همه دانش‌آموزان پول خواسته و اگر آن‌ها این پول را ندهند، او خودش را خواهد کشت.

همان‌ روز وقتی پدر و مادر هاوری به خانه برگشتند (آن‌ها به عنوان کارگر در باغ‌های اطراف شهر اشنویه کار می‌کنند)، پیکر بی‌جان و حلق‌آویز شده او را پیدا کردند.

روز ۹ آبان نیز یک دانش‌آموز دیگر در تهران که ۱۰ سال سن داشته خود را با روسری از حلقه بارفیکس حلق‌آویز کرد.

هنوز آمار دقیق و روشنی از شمار خودکشی کودکان و دانش‌آموزان در ایران در دست نیست.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که سال ۱۳۹۳ در ایران ۸۰۰ زن و ۴۶۰ مرد دست به خودکشی زده‌اند.

همچنین بر پایه آمار پزشکی قانونی ایران بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۱، بیش از ۳۰ هزار نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

علت عمده خودکشی در ایران، بن‌بست‌های خانوادگی و شکست در زندگی خصوصی عنوان می‌شود. فقر و مشکلات اقتصادی، بیکاری، گسست هویتی (آنومی) یا کمبود «حیات اجتماعی» نیز از دلایل اصلی افسردگی و اقدام به خودکشی نزد گروه‌های سنی مختلف عنوان می‌شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تو فکر کن من همون دختریم که پسر شد

    منم ایران بودم خودکشی می کردم البته من ایران رو توو 20 سالگی کردم و تا سن 20 سالگی نزدیک 10 بار خودکشی ناموفق داشتم الان که از ایران اومدم بیرون تازه می فهمم معنی زندگی یعنی چی لذت یعنی چی

  • علی

    دوست منم هنوز ی ماه نیس ک خودکشی کرد دوم دبیرستان بود! خدابیامرزتش...