ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون تحقیق فلسطینی: عامل قتل عرفات را شناسایی کردیم

توفیق طیراوی، رئیس کمیسیون تحقیق فلسطینی‌ها برای بررسی مرگ یاسر عرفات، رهبر تاریخی فلسطین، اعلام کرد که این کمیسیون عامل «قتل» عرفات را شناسایی کرده است. او بار دیگر اسرائیل را مسئول مرگ عرفات دانست.

توفیق طیراوی، رئیس کمیسیون تحقیق فلسطینی‌ها برای بررسی مرگ یاسر عرفات، رهبر تاریخی فلسطین، اعلام کرد که این کمیسیون عامل «قتل» عرفات را شناسایی کرده است. او بار دیگر اسرائیل را مسئول مرگ عرفات دانست.

یاسر عرفات به هنگام انتقال به فرانسه برای ۱۷ روز مداوا در یک بیمارستان نظامی

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این اظهارنظر در آستانه یازدهمین سالگرد درگذشت یاسر عرفات صورت می‌گیرد در حالی‌که قضات فرانسوی در شهریورماه سال جاری شکایت در مورد مرگ مشکوک یاسر عرفات را رد کرده و پرونده را مختومه اعلام کردند. سهی عرفات، همسر یاسر عرفات به این رأی اعتراض کرده است.

توفیق طیراوی بدون آن‌که توضیحی درباره روند بررسی کمیسیون تحقیق فلسطینی‌ها بدهد، گفت: «کمیسیون تحقیق موفق به شناسایی عامل قتل رئیس جمهوری فقید، یاسر عرفات شد.»

یاسر عرفات معروف به «ابو عمار» در سال ۲۰۰۴ و در پی یک دوره کوتاه بیماری، در سن ۷۵ سالگی در یک بیمارستان نظامی در فرانسه درگذشت.

طیراوی با بیان این‌که «هنوز کمی زمان لازم است تا شرایط دقیق این قتل روشن شود»، گفت: «اسرائیل مسئول این جنایت است.»

کمیسیون تحقیق فلسطینی‌ها برای بررسی مرگ یاسر عرفات از سال ۲۰۰۹ تشکیل شد.

در پی کشف پلونیوم ۲۱۰ بر روی وسایل شخصی رهبر پیشین فلسطین، سهی عرفات شکایت خود را مطرح کرد. پلونیوم ۲۱۰ ماده رادیواکتیوی بسیار سمی و کشنده است.

در ماه نوامبر ۲۰۱۲ (آذرماه ۱۳۹۱) نبش قبر یاسر عرفات در رام‌الله انجام شد و ۶۰ نمونه از پیکر او برای تجزیه و تحلیل بین سه تیم از کارشناسان سوئیس، فرانسه و روسیه تقسیم شد.

اما کارشناسان فرانسوی دو بار نظریه مسمومیت را صادر کردند؛ کارشناسان روسی مرگ عرفات را «طبیعی» دانستند و کارشناسان سوئیسی نیز به نوبه خود از فرضیه مسمومیت حمایت کردند.

گروهی از فلسطینی‌ها اسرائیل را مسئول مرگ عرفات می‌دانند اما اسرائیل این موضوع را رد می‌کند.

یاسر عرفات متولد ۱۹۲۹ در قاهره، رئیس حکومت خودگردان فلسطین از هنگام تشکیل در ۱۹۹۶، رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین از سال ۱۹۶۹ و رئیس و بنیان‌گذار جنبش فتح از سال ۱۹۵۹ تا هنگام مرگ بود.

وی در سال ۱۹۹۴ همراه با اسحاق رابین، نخست‌وزیر وقت اسرائیل به خاطر مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل در اسلو جایزه صلح نوبل گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.