ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سند سری: طرح ۱۸ ماهه روسیه برای سوریه

رویترز از سندی خبر داده که بر اساس آن مسکو طرح ۱۸ ماهه‌ای را برای سوریه تدارک دیده است. در این طرح بر تغییر قانون اساسی و انتخابات جدید تأکید شده اما نقش بشار اسد در آن ناروشن است.

رویترز از سندی خبر داده که بر اساس آن مسکو طرح ۱۸ ماهه‌ای را برای سوریه تدارک دیده است. در این طرح بر تغییر قانون اساسی و انتخابات جدید تأکید شده اما نقش بشار اسد در آن ناروشن است.

سربازان ارتش سوریه در حلب

این سند در هشت ماده تهیه شده و به‌گزارش رویترز در حال حاضر در سازمان ملل دست به دست می‌گردد.

در طرح روسیه از اصلاحات قانون اساسی سوریه صحبت شده که باید در ۱۸ ماه عملی شود. سپس انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

بر این اساس، هم اپوزیسیون و هم بشار اسد باید با این طرح موافقت کنند اما پیش از آن باید مشخص شود که چه گروه‌هایی از اپوزیسیون می‌توانند در مذاکرات شرکت کنند و کدام گروه‌ها پذیرفته نخواهند شد.

بنا به طرح روسیه روند اصلاحات نباید توسط بشار اسد راهبری شود. این مسئولیت را کسی برعهده خواهد گرفت که هم اپوزیسیون و هم رژیم بر سر انتخاب او توافق داشته باشند. در این‌باره به‌صراحت از استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل برای برقراری صلح در سوریه، نام برده شده است.

نکته قابل توجه در این سند این است که حضور بشار اسد در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری رد نشده است چرا که مسکو رابطه تنگاتنگی با اسد دارد.

بیش از یک ماه است که روسیه نه تنها با ارسال سلاح بلکه به‌طور مستقیم با حملات هوایی از رژیم اسد حمایت می‌کند. هدف این حملات مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش) اعلام شده اما روسیه تمام گروه‌های مسلح را هدف قرار می‌دهد.

به‌تازگی نیز گمانه‌زنی‌هایی درباره شرکت نیروی زمینی ارتش روسیه در جنگ سوریه مطرح شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.