ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان عفو بین‌الملل چین را به اعمال شکنجه‌های قرون وسطایی متهم کرد

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش تازه‌ای گفته است که افراد مظنونی که توسط پلیس چین به اتهام ارتکاب جرم بازداشت می‌شوند همچنان تحت شکنجه قرار می‌گیرند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش تازه‌ای گفته است که افراد مظنونی که توسط پلیس چین به اتهام ارتکاب جرم بازداشت می‌شوند همچنان تحت شکنجه قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل مأموران امنیتی و پلیس چین مظنونان را کتک می‌زنند، آن‌ها را برای مدت طولانی با دستبند و پابند نگهداری می‌کنند، آن‌ها را با محرومیت از خواب عذاب می‌دهند و غذا، آب و دارو را از آن‌ها دریغ می‌کنند.

یکی دیگر از روش‌های شکنجه در چین، به‌اصطلاح «نیمکت ببر» است. در این روش قربانی را بر روی یک نیمکت باریک چوبی یا آهنی از ران و زانو می‌بندند. دست‌ها را هم پشت سر گره می‌زنند و در فواصل زمانی مشخص تخته یا آجری را زیر پای زندانی قرار می‌دهند تا حدی که پاها بیش از اندازه کشیده شوند.

پاتریک پون، کارشناس چین در سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید: «برای پلیس چین ساده‌ترین راه برای محکوم کردن متهم گرفتن اعتراف از اوست.»

در گزارش عفو بین‌الملل با عنوان «پایانی در چشم‌انداز نیست»، ۵۹۰ نمونه مورد بررسی قرار گرفته که در آن‌ها مقامات چینی مسئول اعمال شکنجه بوده‌اند.

افزون بر این عفو بین‌الملل با وکلای چینی مدافع حقوق بشر که قربانی شکنجه بوده‌اند نیز گفت‌وگو کرده است.

پاتریک پون در این‌باره می‌پرسد: «در سیستمی که حتی وکلا نیز شکنجه می‌شوند، متهمان عادی چه امیدی می‌توانند داشته باشند؟»

در سال جاری میلادی مقامات امنیتی چین تبلیغات گسترده‌ای علیه وکلای حقوق بشری به‌راه انداختند. نزدیک به ۳۰۰ وکیل و همکارانشان دستگیر و یا بازجویی شدند.

گزارش عفو بین‌الملل در آستانه نشست کمیسیون ضدشکنجه سازمان ملل منتشر شده است. این نشست در ژنو برگزار خواهد شد و تعهدات چین به کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه شکنجه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

چین در سال ۲۰۱۰ وعده‌هایی درباره بهبود و اصلاحات در دستگاه قضائی خود داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.