ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطر ایدز در کودکان کار و خیابان ۴۰ برابر دیگران است

به گفته دکتر علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، خطر ایدز در کودکان کار و خیابان ۴۰ برابر کل افراد جامعه است.

به گفته دکتر علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، خطر ایدز در کودکان کار و خیابان ۴۰ برابر کل افراد جامعه است.

عکس: امید تنها

معاون بهداشت وزارت بهداشت امروز پنج‌شنبه، ۲۱ آبان با بیان این‌که تعداد بسیاری از کودکان کار به ایدز مبتلا می‌شوند به خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) گفت که وزارت بهداشت برای کنترل ایدز در کودکان کار و خیابان امکانات کافی ندارد.

سیاری با تأکید بر پرخطر بودن این موضوع گفت: «هشدارها را در کانون‌های تصمیم‌گیری به مراجع قانونی داده‌ایم، اما دستگاه‌های دیگر باید برای آن برنامه‌ریزی کنند؛ چراکه این امر نیاز به آموزش توانمندسازی، ایجاد شغل و ... دارد.»

او میزان خطر مبادرت به رفتار جنسی پرخطر در کودکان کار را بالا دانست و افزود:« ما فقط می‌توانیم از آن‌ها تست بگیریم و شناسایی کنیم.»

هفته گذشته طرح «اتوبوس ایدز» در رسانه‌های ایران مطرح شد. دکتر محمدرضا سید قاسمی مجری این طرح روز ۱۵ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت این اتوبوس قرار است به مدت ۱۸ شب در مناطق مختلف غرب تهران مستقر شود و به مردم و مراجعان اطلاع‌رسانی کند.

به‌گفته سیدقاسمی در «اتوبوس ایدز» تیم پزشکی و روان‌شناس حضور دارد و هر دو شب در یکی از نقاط شلوغ و پرتردد غرب تهران مستقر می‌شود.

علی‌اکبر سیاری درباره این طرح گفت: «این طرح به‌عنوان پایلوت در مناطق پرخطر شروع شده است و یکی از مأموریت‌های آن آموزش به مردم است. ضمن جست‌وجویی که می‌کنیم یک تحقیق میدانی هم انجام می‌دهیم. همچنین برای کسانی که داوطلب انجام تست ایدز باشند، این کار انجام می‌شود.»

به‌گفته او این کار در تهران ادامه پیدا می‌کند و بعد از ارزیابی آن توسعه می‌یابد.

کودکان کار یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه ایران هستند. بسیاری از این کودکان به ایدز مبتلا می‌شوند که یک سوم آن‌ها ۱۰ تا ۱۴ سال و دو سوم آن‌ها ۱۵ تا ۱۸ سال سن دارند.

«زباله‌گردی و تماس با سرنگ آلوده و اجسام تیز» یکی از دلایل ابتلای کودکان کار به ویروس ایدز عنوان می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت می‌گوید بااین‌که روند ابتلا به ایدز در جهان رو به کاهش است، اما این آمار در منطقه مدیترانه شرقی و ایران رو به افزایش است. چنان‌چه بر اساس اعلام اداره ایدز وزارت بهداشت، تا اول فروردین ۹۴ بیش از ۲۹ هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور گزارش شده است.

در این زمینه بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.