ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حزب آنگ سان سوچی در میانمار اکثریت مطلق را به‌دست آورد

پنج روز پس از برگزاری انتخابات پارلمانی میانمار نتایج قطعی آن مشخص شد. حزب لیگ ملی برای دمکراسی که حزب آنگ سان سوچی است، اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان را از آن خود کرد.

پنج روز پس از برگزاری انتخابات پارلمانی میانمار نتایج قطعی آن مشخص شد. حزب لیگ ملی برای دمکراسی(NLD)  که حزب آنگ سان سوچی، برنده جایزه نوبل صلح است، اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان را از آن خود کرد. بدین ترتیب سوچی می‌تواند رئیس جمهوری شود اما باید قانون اساسی تغییر کند.

درست پنج سال پیش حاکمان نظامی میانمار آنگ سان سوچی را از حصر خانگی آزاد کردند.

به‌گزارش رویترز، کمیسیون نظارت بر انتخابات میانمار اعلام کرد که لیگ ملی برای دمکراسی موفق به کسب ۲۳۸ کرسی از ۴۴۰ کرسی مجلس سفلای پارلمان و ۱۱۰ کرسی از ۲۲۴ کرسی مجلس اعلا شده است. ارتش میانمار در مجلس سفلای پارلمان ۱۱۰ کرسی و در مجلس اعلا ۵۶ کرسی را تعیین می‌کند.

بنا بر این لیگ ملی برای دمکراسی می‌تواند رئیس جمهوری آینده را تعیین کند اما طبق قانون اساسی میانمار، در وضعیت کنونی آنگ سان سوچی نمی‌تواند رئیس جمهوری شود زیرا او با یک بریتانیایی ازدواج کرده و فرزندانش گذرنامه‌های خارجی دارند. اصلی که ارتش میانمار ظاهراً متناسب با وضعیت آنگ سان سوچی وارد قانون اساسی کشور کرده است.

آمریکا خواهان تغییر قانون اساسی میانمار شده است. بن رودز، مشاور سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت واشنگتن در سال‌های اخیر همواره بر این موضوع تأکید کرده که اصلاح قانون اساسی پیش‌نیازی برای «انتقال کامل به یک حکومت غیرنظامی دموکراتیک» در این کشور جنوب شرقی آسیا است اما در نهایت این مسأله‌ای است که مردم و سیاستمداران میانمار باید در آینده درباره آن تصمیم بگیرند.

موفقیت حزب آنگ سان سوچی یک پیروزی تاریخی محسوب می‌شود. درست پنج سال پیش حاکمان نظامی میانمار سوچی را از حصر خانگی آزاد کردند. از آخرین پیروزی او در انتخابات آزاد سال ۱۹۸۹ ژنرال‌های ارتش او را بارها دستگیر کرده‌اند.

آنگ سان سوچی به‌عنوان یکی از مشهورترین مبارزان در حبس از سال ۱۹۹۰ تا کنون جوایز بسیاری دریافت کرده است که از آن جمله می‌توان از جایزه نوبل صلح سال ۱۹۹۱ نام برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.